به گزارش پارس نیوز، 

عربستان باید حساب جدیدی روی تاکتیک‌های ناشناخته انصار الله باز کندکارشناس مسائل خاورمیانه گفت:با ابتکار عمل انصارالله بر باب‌المندب، عربستان باید حساب جدیدی روی تاکتیک‌های ناشناخته انصارالله باز کند.

احمد دستمالچی‌ کاردار پیشین ایران در عربستان با اشاره به تعلیق صادرات نفت عربستان سعودی از تنگه باب المندب، اظهار کرد: از مدت‌ها قبل انصارالله‌ به طور رسمی اعلام کرده بود که هیچ خط قرمزی را به دلیل شرارت‌های مداوم عربستان، دنبال کردن اهداف کور و کشتن مردم بی‌گناه به رسمیت نمی‌شناسد.

دستمالچی‌ ادامه داد: تاکتیک های جنگی اخیر انصار‌الله توانسته اهداف مهم را با شیوه‌های جدید مورد اصابت قرار دهد؛ لذا در چند روز گذشته با پهباد‌ صماد‌، مخازن نفتی آرامکو‌ و دیروز به وسیله موشک کشتی‌های نفتی عربستان سعودی را در حوالی باب‌المندب مورد هدف قرار داده است که این نشان از استراتژی جدید انصار‌الله در جنگ با عربستان و نیروهای ائتلاف‌ است.

وی با بیان اینکه انصار‌الله تهدید کرده در صورت ادامه شرارت های امارات ، این کشور را مشمول سیاست اخیر می کند، گفت: معتقدم با ورود جنگ به مرحله جدید، سعودی ها باید تعقل نشان داده و با یک جمع بندی به خطرات عواقب استمرار جنگ بیاندیشند.

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: بی‌تردید اکنون توپ در زمین عربستان است و این کشور باید بازنگری جدیدی داشته باشد لذا بعد از شکست سنگین در الحدیده برای دومین بار شکست خورده که منجر به تعلیق صادرات نفت از باب‌المندب شده است.

دستمالچی‌ خاطرنشان کرد: تنگه‌ باب‌المندب بسیار مهم و استراتژیک است و ابتکار عمل انصار الله بر باب المندب با وجود فشار زیاد به اثبات رسید عربستان باید حساب جدیدی روی تاکتیک‌های ناشناخته انصار الله باز کند.