به گزارش پارس نیوز، 

'ترکی المالکی' سخنگوی ائتلاف خودخوانده ادعا کرد که یک نفتکش در آبهای بین المللی هدف حمله موشکی حوثی ها ( انصارالله ) قرار گرفته است.

او در اظهاراتی که خبرگزاری دولتی عربستان (واس) منتشر کرد، گفت که در جریان این حمله خسارات جزیی به این نفتکش وارد شده است.

سخنگوی ائتلاف با طرح مجدد ادعای حمایت ایران از ارتش و کمیته های مردمی یمن ، افزود:این حمله آزادی کشتی رانی و تجارت در تنگه باب المندب و دریای سرخ را تهدید می کند و برای اقتصاد و محیط زیست هم ضرر دارد.

نیروی دریایی ارتش و کمیته های مردمی یمن وابسته به انصارالله اعلام کرد : ناو سعودی 'الدمام' را در نزدیکی سواحل غربی این کشور هدف قرار داده است.

ناو الدمام از مدرن‌ترین ناوهای فعال در نیروی دریایی عربستان است.

نیروهای انصارالله پیش تر در ژانویه 2017 و اکتبر 2016 نیز دو کشتی جنگی عربستان و امارات را در سواحل یمن هدف قرار داده بودند و ماه گذشته نیز با دو موشک یک ناوچه اماراتی را هدف گرفتند اما الدمام مدرن‌ترین شناور نیروی دریای عربستان است که تاکنون از سوی انصارالله هدف قرار می‌گیرد.

در همین حال خبرگزاری روسی اسپوتنیک، به نقل از 'مهدی المشاط 'رئیس شورای عالی سیاسی انصارالله از دستاورد نظامی بزرگ نیروی دریایی یمن تقدیر کرد.

المشاط در تماس تلفنی با 'محمد الغماری 'رئیس ستاد کل نیروی دریایی ارتش یمن گفت: عملیات ویژه نیروی دریایی یمن علیه مواضع متجاوزان در بندر المخا از طریق دریا نقطه عطفی در مقابله با متجاوزان است.

رئیس شورای عالی سیاسی با تقدیر از پیروزی های بزرگ نیروی هوایی ، زمینی و دریایی ارتش و کمیته های مردمی ویگان های موشکی در همه جبهه ها ، این پیروزی بزرگ را به فرماندهان وزارت دفاع، ارتش وکمیته های مردمی و سران قبائل تبریک گفت.

المشاط نیز ضمن تبریک پیروزی های ارتش یمن به ویژه نیروی دریایی در جبهه ساحل غربی و دیگر جبهه ها، بر اهمیت تداوم بسیج نیروها در مقابله با متجاوزان برای آزادی خاک یمن تاکید کرد.

ارتش و کمیته های مردمی یمن که پیشتر به فناوری تولید موشک های بالستیک و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین دست یافته اند با توسعه قدرت دریایی خود ، نیروهای ائتلاف نظامی علیه یمن را بیش از پیش به وحشت انداخته اند.