به گزارش پارس نیوز، 

وزارت خارجه روسیه تصویب قانون «کشور یهود» رژیم صهیونیستی را موجب افزایش تنش‌ها در خاورمیانه خوانده است.

وزارت خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) تأکید کرد، تصویب قانون «کشور یهود» روند صلح را با مشکل مواجه کرده و بر تنش‌ها در خاورمیانه می‌افزاید.

بنا بر گزارش شبکه «المیادین»، «کشور یهود» نام قانونی است که پنجشنبه شب گذشته (بیستم ژوئیه-28 تیر) در پارلمان رژیم صهیونیستی به تصویب رسید و زمینه قانونی برای حذف اعراب و مسلمانان را در فلسطین اشغالی فراهم می‌کند (جزئیات بیشتر).

رژیم صهیونیستی در سال 1948 فلسطین را اشغال کرد و اکنون پس از 70 سال تصمیم گرفته ماهیت واقعی خود را با قانونی جدید، بیشتر نشان دهد و آن را مشروع جلوه دهد.

قانونی جدید که در نگاه اول به مفاد آن، بغض و خنده تلخ مخاطب بخصوص مخاطب فلسطینی را به همراه دارد و برای هیچ انسان منصفی قابل قبول نیست، طرفی که یک کشور را اشغال کرده و «نیروی اشغالگر» محسوب می‌شود حالا بخواهد با تصویب اینچنین قانونی، باقی‌مانده ساکنان اصلی آن سرزمین را عملاً «هیچ» بپندارد.

«کنست» یا همان پارلمان رژیم صهیونیستی پنجشنبه 28 تیرماه، لایحه این قانون را با 62 رأی موافق، 55 رأی مخالف و دو رأی ممتنع به تصویب رساند و حالا فلسطین در نظر تل‌آویو، کشور تاریخی یهودیان به شمار می‌رود، زبان عبری تنها زبان رسمی آن می‌شود و نام این کشور «اسرائیل» است.

تصویب این قانون واکنش‌های متفاوتی در میان کشورهای عربی و منطقه‌ای به دنبال داشته است.