به گزارش پارس نیوز، 

بنا به گزارش کمیته امور نظامی سنای آمریکا، کنگره این کشور قصد دارد ممنوعیت همکاری نظامی میان نیروهای روسیه و آمریکا را گسترش دهد.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تلاش است روابط این کشور با روسیه را بهبود ببخشد. اما قانونگذاران آمریکایی همچنان روسیه را به عنوان یک دشمن می‌بیند.

سند منتشر شده از سوی کمیته امور نظامی سنا مبتنی بر این موضوع است که ارتش آمریکا در حال حاضر با چالش‌های بسیاری، از جمله افزایش هشدارآمیز حوادث مربوط به روند اجرای مانورهای نظامی خود، روبروست و روسیه همچنان برای آمریکا یک رقیب به شمار می‌رود.  

همچنین در این سند بر لزوم انعطاف‌پذیری در قبال شرکا و متحدان استراتژیک آمریکا تاکید شده است تا از این طریق آنها (متحدان آمریکا) به جای خرید تسلیحات نظامی روسیه به سمت خرید این تسلیحات از آمریکا تمایل یابند. براساس این سند همچنین متحدان آمریکا نباید الحاق کریمه را به روسیه بپذیرند و اعضای کنگره آمریکا با تخصیص 250 هزار دلار برای ارائه تسلیحات مهلک به اوکراین موافقت کرده‌اند.

 این سند همچنین می‌افزاید قانون دفاع ملی برای سال مالی 2019 اصلاحات جدیدی را معرفی خواهد کرد تا از این طریق روند تصمیم‌گیری و مانورهای نظامی تسریع بخشیده شود. در ماه می لایحه هزینه  نظامی 717 میلیارد دلاری مربوط به سال مالی 2019 به تصویب نمایندگان مجلس آمریکا رسید. پس از آن، پیش نویس این لایحه در سنا تائید شد و قرار است  این لایحه برای امضاء به رئیس جمهور آمریکا ارائه شود.

براساس ادعای قانونگذاران آمریکایی روسیه همه توافقات اصلی و مهم در زمینه کنترل تسلیحات نظامی را نقض کرده است، تسلیحات هسته‌ای را گسترش داده و زرادخانه‌های هسته‌ای خود را مدرنیزه کرده است. همچنین قانونگذاران آمریکایی مدعی هستند روسیه سامانه‌های دفاع موشکی جدید خود را آزمایش کرده و از دستاوردهای تکنولوژیکی جدید خود برای بی‌ثبات کردن همسایگانش استفاده کرده است. کنگره آمریکا از ترامپ می‌خواهد درباره اینکه آیا روسیه به طور جدی شروط مربوط به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد را نقض کرده است یا خیر، پاسخ قاطعی بدهد.