به گزارش پارس نیوز، 

در پی بالا گرفتن تنش‌های لفظی میان ایران و آمریکا، آلمان خواستار خوشتنداری طرفین شد.

«کریستوفر برگر» یکی از سخنگویان وزارت خارجه آلمان امروز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «ما از گفت‌وگو و مذاکره حمایت می‌کنیم و از هر دو طرف می‌خواهیم تا خویشتندار باشند و از جنگ لفظی خودداری کنند.»

این مقام آلمانی همچنین در واکنش به سخنان تهدید‌آمیز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران، گفت که تهدید به جنگ هرگز مفید نبوده است.

ترامپ امروز دوشنبه در توییتر به سخنان  روز یکشنبه «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران خطاب به ایالات متحده مبنی بر اینکه «با دم شیر بازی نکنید»، واکنش نشان داد.

ترامپ در توییتر نوشت: «دیگر هیچ وقت ایالات متحده را تهدید نکن وگرنه با عواقبی مواجه می‌شوی که مشابه آن قبلاً بر سر عده انگشت شماری در تاریخ آمده است. ما دیگر کشوری نیستیم که صحبت‌های جنون آمیز شما درباره خشونت و مرگ را تاب بیاوریم. محتاط باش»

روحانی دیروز در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفته بود: «امروز سخن گفتن با آمریکا معنایی جز تسلیم و پایان دستاوردهای ملت ندارد. آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم ؛ با دم شیر بازی نکنید، پشیمان کننده است»

موضع‌گیری ترامپ چند ساعت پس از سخنرانی سراسر ضد ایرانی «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان مطرح شد.

پامپئو در حالی که از مذاکره با ایران استقبال کرده بود در عین حال گفته بود که کشورش تلاش می‌کند تا صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

پیشتر «تروور تراینا» سفیر آمریکا در اتریش هم ضمن اشاره به تمایل کشورش به مذاکره با ایران، از موضع ضد ایرانی کشورش به ویژه در زمینه توافق هسته‌ای دفاع کرده بود.