به گزارش پارس نیوز، 

در حالی که بحث حدود یک و نیم میلیون آواره سوری در لبنان ماههاست در محافل سیاسی این کشور مطرح شده و همه خواستار حل هر چه زودتر آن هستند، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان اعلام کرد شخصاً بر مراحل بازگشت آوارگان سوری به کشورشان نظارت می‌کند.

وی به روزنامه «الاخبار» گفت، تا زمانی که بازگشت آوارگان به سوریه «داوطلبانه» باشد، بر این موضوع اصرار دارد به این امید که بازگشت آوارگان از بار اقتصادی و اجتماعی بر لبنان از سال 2011 تا کنون بکاهد.

میشل عون ضمن اعلام اینکه ارتباطی مستقیم میان او و «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه وجود ندارد، بر ضرورت حصول ارتباطی رسمی میان لبنان و سوریه تأکید کرد و گفت، کانال‌های گفت‌وگو با سوری‌ها در پرونده آوارگان و امنیت مرتبط به مبارزه با تروریسم «جاری و منظم» است.

رئیس‌جمهور لبنان در ادامه اعلام کرد «عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی این کشور را مسئول پیگیری دو پرونده ذکر شده کرده است.

با آغاز بحران سوریه در سال 2011 روابط میان این کشور و لبنان سرد شد اما هیچگاه به صورت کامل قطع نشد.

میشل عون درباره بازپس‌گیری گذرگاه «النصیب» به دست ارتش سوریه نیز گفت، این موضوع برای بیروت فایده‌ای مستقیم دارد و لبنانی‌ها از خلال آن می توانند تبادل تجاری زمینی را از سر بگیرند.

در نیمه ماه جاری (تیرماه) ارتش سوریه بعد از روزها پیشروی بالآخره توانست گذرگاه مرزی مهم نصیب را در مرز این کشور با اردن آزاد کند و پرچم سوریه در این گذرگاه به اهتزار درآورد.