به گزارش پارس نیوز، 

این تحلیلگر ایتالیایی در مقاله ای که در تارنمای 'تیسکالی نیوز' منتشر شد، افزود: پیامی که ترامپ روز گذشته به پوتین داد به طور یقین سبب خوشحالی اسرائیل و عربستان می شود. رئیس جمهوری آمریکا پس از اینکه سعی بر نابودی ناتو کرده و به اتحادیه اروپا توهین و با نخست وزیر انگلیس شوخی کرد، خواستار عدم احترام به توافق های بین المللی بویژه به توافق با ایران و خفه کردن اقتصاد جمهوری اسلامی شد.

پیام واقعی پوتین به ترامپ نیز این بود که 'آنچه می خواهی در خانه خود و در مناطق تحت نفوذ انجام بده، اما در سوریه مراقب ایران باش که هدف جنگ بعدی خواهد بود'. 

تحلیلگر ایتالیایی نوشت:سیاست آمریکا به شدت تحت نفوذ اسرائیل و عربستان سعودی است. می توان گفت که اسرائیل تقریبا به ترامپ خط می دهد، چرا که جمهوری اسلامی بدترین دشمن تل آویو از سال 1979 به بعد محسوب شده و تهران روابط دیپلماتیک با واشنگتن ندارد. سعودی ها نیز ایران شیعی را همانند دود در چشمان خود محسوب کرده و آنرا بدترین رقیب در خلیج فارس و در یمن می دانند. استراتژیست های ریاض سالانه 80 میلیارد دلار خرج سلاح های پیشرفته که از آمریکا ، فرانسه و انگلیس می خرند کرده اما نتوانسته اند در جنگ علیه حوثی ها پیروز شوند. 

** هدف تهران است 

نگری ادامه داد: رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی در هلسینکی پس از دیدار با پوتین خواستار 'اعمال فشار برای محدود کردن بلند پروازی های هسته ای ایران و پایان دادن به کمپین نفرت این کشور در خاورمیانه' شد و پوتین نیز ضمن تائید آن اظهار داشت که تلاش خود را برای امن ساختن مرزهای میان سوریه و اسرائیل خواهد کرد با اینکه می داند که نمی تواند فشار بیشتری به تهران که برای حفظ بشار اسد سپاه پاسداران را به سوریه اعزام کرده است، اعمال کند. 

تحلیلگر ایتالیایی نوشت: رئیس جمهوری روسیه که هفته گذشته با نتانیاهو و سپس با علی اکبر ولایتی فرستاده آیت الله خامنه ای دیدار کرده بود، این را درک کرد که اگر می خواهد دوست ترامپ باشد، باید دوست اسرائیل و سعودی ها باشد و همه موضوع های دیگر، از اوکراین تا سرنوشت میلیون ها عرب، از خلع سلاح هسته ای تا چین و اروپا که پادری واشنگتن و مسکو بشمار می روند، بعد از دوستی با اسرائیل و عربستان قرار دارند. 

مقاله نویس تارنمای تیسکالی نیوز ادامه داد: اینکه کشوری مانند ایران با 80 میلیون نفر جمعیت که یک سوم تولیدات ناخالص ملی ایتالیا را دارد و مشغول دست و پنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی است (با اینکه چهارمین کشور جهان از نظر ذخایر نفتی و دومین از نظر ذخایر گازی است)، بتواند مشکل واقعی جهان باشد، به نظر اغراق آمیز است. چنین وسوسه ای (در قبال ایران) به نظر یک بیماری می آید. حقیقت این است که تهران نه تنها برجام را در سال 2015 با جامعه بین المللی و تحت نظارت سازمان ملل امضا کرد بلکه به آن احترام نیز گذاشته است و گزارش های آژانس هسته ای ، روسیه ، چین و اتحادیه اروپا انرا تائید می کند. 

تحلیلگر ایتالیایی تاکید کرد که تهران برخلاف کره شمالی که بارها تفاهم های بین المللی را نقض کرده است ولی ترامپ به هر قیمتی قصد معامله با آنرا برای رسیدن به توافق دارد، دارای بمب اتمی نیست. ایران یک کشور امضا کننده توافق عدم اشاعه هسته ای است درحالی که اسرائیل که 200 کلاهک دارد و یا پاکستان و هند و سایر قدرت های هسته ای آنرا امضا نکرده اند. 

ایران کشوری است که مورد حمله جامعه بین المللی در زمان صدام حسین قرار گرفت، فردی که سپس کویت را اشغال کرد. ایران هرگز به کسی حمله نکرد بلکه با مهارت خود از اشتباهات محاسباتی رقبایش در داخل و خارج از منطقه استفاده کرد. 

مقاله نویس تارنمای تیسکالی نیوز نوشت: جنگ سال 2003 که جرج بوش آن را راه انداخت، هدیه ای به ایران شد که توانست در عراق نفوذ و در سال 2014 جلوی پیشروی داعش را زمانی که نیروهای عراقی کاملا خود را گم کرده بودند، بگیرد. ایران در سوریه که تنها کشور عربی است که از سال 1980 هم صف تهران است، مستقر شد و نفوذی قوی در لبنان از طریق حزب الله دارد. آنهایی که در سال 2011 به فکر سرنگونی اسد بودند، همان کشورهای سنی خلیج فارس بودند که ترکیه، آمریکا و انگلیس نیز راه را بدون فکر کردن به پیامدهای آن و سیل هزاران افراط گرا در داخل اراضی سوریه باز کردند. این یک اشتباه محاسباتی دیگر در رابطه با سرنوشت دولت سوریه بود که منجر به مداخله روسیه در سال 2015 شد. 

نگری نوشت: تنها اطمینانی که آمریکا دارد، تحریم ایران پس از خروج یکجانبه از برجام است. مایک پمپئو وزیر خارجه و استیون منوچین وزیر دارایی آمریکا در نامه ای به اروپا اعلام کردند که هیچ معافیتی برای شرکت هایی که با ایران کار می کنند در نظر گرفته نمی شود. نخستین 

مرحله تحریم ها از 6 اوت آغاز می شود و دومین مرحله نیز در ماه نوامبر اعمال خواهد شد. اتحادیه اروپا قصد دور زدن تحریم ها را دارد اما با توجه به تحریم های مالی، بانک هایی که با ایران کار می کنند وارد فهرست سیاه خواهند شد.