به گزارش پارس نیوز، 

نماینده ایرانی پارلمان آلمان در گفتگویی با اشاره به دیدار رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا بر تداوم روند مذاکرات دو کشور تاکید و خاطرنشان کرد که ترامپ در بازی با کلمات حرفه ای است.

«امید نوری پور» نماینده ایرانی پارلمان آلمان در گفتگو با روزنامه دی ولت درباره دیدار روز گذشته «دونالد ترامپ» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهوری آمریکا و روسیه اظهار داشت: همواره مذاکره رهبران کشورها رویدادی مهم و مثبت است، به خصوص که این دو کشور روسیه و آمریکا از قدرتهای مطرح باشند.

وی در ادامه افزود: نکته قابل تامل در این میان غیرقابل پیش بینی بودن رئیس جمهوری آمریکا است. تا جایی که من می دانم دیدار هلسینکی نتیجه و دستاورد مشخصی به دنبال نداشت.

نوری پور درباره اینکه آیا پس از دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا می توان شاهد پیشرفت در اوضاع سوریه بود، گفت: وقتی ترامپ می گوید که می خواهد به مردم سوریه کمک کند و نسبت به این موضوع افتخار می کند، دقیقا بازی با کلمات است، تقریبا شبیه همان چیزی که از روس ها نیز سراغ داریم.

نماینده پارلمان آلمان همچنین خاطرنشان کرد: ترامپ در بسیاری از موارد نقش محوری روسیه در سوریه را نادیده می گیرد.

نوری پور درباره آینده مناسبات دو کشور روسیه و آمریکا گفت: تداوم روابط دو قدرت اتمی جهان کاملا ضروری است، اما نباید به قیمت برهم زدن نظم نوین جهانی تمام شود.