به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی از سخنرانی بوریس جانسون، وزیر خارجه مستعفی انگلیس و دیوید دیویس، وزیر برکسیت مستعفی کابینه ترزا می، نخست وزیر انگلیس در مجلس عوام این کشور خبر داد و نوشت: ترزا می در هفته بحرانی با رویارویی نهایی با اعضای حزب محافظه‌کار مواجه شده است.

پایگاه اینترنتی این روزنامه چاپ انگلیس در گزارشی نوشت: ترزا می آماده رویارویی نهایی با مخالفان جسور برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) است که هشدار دادند زمان وی برای خلاص شدن از پیشنهاداتش برای آینده روابط با اتحادیه اروپا به پایان رسیده است.

طرفداران برکسیت که به دنبال رای عدم اعتماد به نخست‌وزیر انگلیس هستند به نتایج نظرسنجی ها اشاره می کنند که نشان دهنده افزایش حمایت از حزب یوکیپ (حزب استقلال انگلیس) بعد از انتشار طرح‌های ترزا می است.

مخالفان خواستار تغییر فوری شده‌اند. هم دیوید دیویس که از سمت خود استعفا کرده است روز گذشته (یکشنبه) بار دیگر از نخست وزیر انگلیس انتقاد کرد و وی را به نداشتن صداقت متهم کرد. بوریس جانسون نیز که اندکی بعد از دیویس از سمت خود استعفا کرده در حال بررسی مداخلات عمده ای است که می تواند نخست‌وزیری می را بی ثبات کند.

تهدید به استعفاهای بیشتر همچنان ادامه دارد. روز گذشته نیز یک عضو ارشد دولت انگلیس استعفا کرد. طرفداران برکسیت اعلام می کنند که بخاطر طرح های نخست وزیر انگلیس افراد دیگری نیز دست به این کار (استعفا) می زنند. در میان کسانی که خواهان برکسیت سخت تر هستند نام «استیو بیکر» وزیر سابق انگلیسی که هفته گذشته بعد از دیویس از اداره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا استعفا کرد به چشم می خورد.

مخالفان استدلال می کنند که آنها اکنون نامه های کافی از نمایندگان پارلمان انگلیس برای برهم زدن فرایند حزب داخلی در اختیار دارند که می تواند منجر به رأی عدم اعتماد به ترزا می شود. اما حتی اگر آنها 48 نامه مورد نیاز را در اختیار داشته باشند مشخص نیست که آنها تعداد آرای لازم برای پیروزی را داشته باشند.

این اظهارات وی همچنین درحالی است که نتایج نظرسنجی دلتاپل نیز نشان می دهد حزب کار 42 درصد آرا را بدست آورده که 5 درصد جلوتر از حزب محافظه کار است. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد 62 درصد فکر می کنند تراز می باید تا انتخابات بعدی حزب را ترک کند.

جان ردوود، نماینده پارلمان انگلیس نیز از طرفداران برکسیت است. جاکوب ریس ماگ، نماینده محافظه کار پارلمان انگلیس که راستگرایان حزب محافظه کار وی را جایگزین ترزا می می دانند نیز از حامیان برکسیت سخت است.

آلان دورکان، وزیر امور خارجه جدید انگلیس نیز به منتقدان محافظه کار ترزا می هشدار داده است که آنها دارند با آتش بازی می کنند و مخالفت با ترزا می نه تنها سبب می شود جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس نخست وزیر شود بلکه سبب خواهد شد کل حزب محافظه کار انگلیس متضرر شود و سقوط کند.