یک تحلیلگر سیاسی آمریکایی فاش کرد ولیعهد سعودی تأمین امنیت شخصی خود را کاملا به سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) واگذار کرده است.

یک تحلیلگر سیاسی آمریکایی فاش کرد ولیعهد سعودی تأمین امنیت شخصی خود را کاملا به سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) واگذار کرده است.

این تحلیلگر سیاسی آمریکایی به یکی از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا گفت: اطلاعات منتشر شده در اسرائیل نشان می‌دهد محمد بن سلمان برای آنکه از هرگونه کودتایی در عربستان در آینده در امان بماند تأمین امنیت شخصی خود را به طور کامل به موساد سپرده است.

هاوارد واینمن به شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی “MSNBC” در برنامه هاردپل گفت: «بر اساس گفته‌های منابع امنیتی اسرائیلی محمد بن سلمان از نظر تأمین امنیت به موساد متکی است. بن سلمان به ملت و ارتش سعودی و نیرو‌های امنیتی در تأمین امنیت شخصی و ترددهایش اعتماد ندارد و همه تحرکاتش بر اساس اطلاعات ویژه‌ای است که موساد به صورت روزانه در اختیار او قرار می‌دهد و حمایت شخصی از وی به عهده موساد و با نظارت آن و توصیه‌های این سازمان امنیتی اسرائیلی است.»

گفتنی است روابط اطلاعاتی بین موساد و سازمان اطلاعات سعودی در مجموعه‌ای از پست‌های الکترونیکی درز یافته از شرکت اطلاعاتی استراتفور و مشخصا پیام مورخ دوم ماه مه سال ۲۰۰۷ میلادی فاش شد که حاوی مباحثات بین فرد پورتون معاون رئیس استراتفور در امور مبارزه با تروریسم و برخی تحلیلگران در همکاری‌های محرمانه سعودی اسرائیلی بود. همچنین این پیام‌ها نشانگر اهتمام آنان به ایجاد روابط تاری ویژه با حکومت سعودی است.

همچنین اسرائیل و سعودی از همکاری اطلاعاتی علیه ایران خبر داده به طوری که شماری از کارشناسان اسرائیلی از جمله رام بن باراک معاون رئیس موساد و مدیر کل سابق وزارت امور راهبردی آن را تأیید کرده اند. بن باراک همکاری‌های اطلاعاتی بین سعودی و اسرایئل را غافلگیر کننده ندانسته و گفته است بین دو طرف در این خصوص اتفاق نظر وجود دارد.