به گزارش پارس نیوز، 

کرستن نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا در کنوانسیونی که بر ثبت‌نام رای‌دهندگان، تجهیزات رای‌گیری و مسائل امنیتی انتخابات تمرکز دارد، سخنرانی کرد. با توجه به شایعاتی که درباره تلاش‌های روسیه برای تحریف انتخابات 2016 مطرح است، جلسات کنونی امنیت انتخابات آمریکا اهمیت مضاعفی یافته است.

وزیر امنیت داخلی آمریکا تاکید کرد، سازمان او به مقام‌های ایالتی و محلی در آماده‌سازی سیستم‌های مقابله حملات سایبری روسیه و جا‌های دیگر کمک خواهد کرد. او گفت: مقام‌های اطلاعاتی آمریکا در حال مشاهده "تلاش‌های مداوم روسیه با استفاده از رسانه‌های اجتماعی، سخنگویان مخالف و دیگر جناح‌ها برای اختلاف‌افکنی و نزاع در میان مردم آمریکا هستند، گرچه لزوما این امر بر سیاستمداران خاص و یا مبارزات سیاسی متمرکز نیست".

این کنفرانس با حضور مقام‌های انتخاباتی ارشد ایالت‌ها در شرایطی برگزار شد که دادگستری آمریکا علیه 12 افسر اطلاعاتی ارتش روسیه اعلام جرم کرده است. آن‌ها به هک و افشای حساب‌های کاربری حزب دموکرات آمریکا متهم هستند و این در حالی است که رهبران آمریکا و روسیه قرار است دوشنبه در فنلاند دیدار کنند. ترامپ هرگز روسیه را بابت مداخله در انتخابات 2016 به رغم یافته‌های تمام آژانس‌های اطلاعاتی کشورش، محکوم نکرده و کرملین تاکید دارد در انتخابات آمریکا مداخله‌ای نداشته است.