به گزارش پارس نیوز، 

آماده باش نیروهای کویت در مرز با عراقوزارت کشور و گارد ملی کویت در پی تحولات اخیر در مرزهای شمالی این کشور با عراق، سطح آماده باش نیروهای خود را در این منطقه افزایش دادند.

بنا به اعلام روزنامه کویتی الرای، سفارت کویت در بغداد از اتباع این کشور خواسته است تا از حضور در محل های برگزاری تظاهرات و تردد در جاده های عراق خودداری کنند.

روزنامه الانباء چاپ کویت نیز به نقل از یک منبع امنیتی گفت که مقام های دریایی و زمینی تحولات عراق را از نزدیک دنبال می کنند و با مسئولان عراقی در ارتباط هستند.

منبع امنیتی تاکید کرد که اوضاع در مرزهای دو کشور کاملا آرام است اما برای احتیاط بیشتر معاون وزارت کشور دستور اعزام 400 افسر و نیروی نظامی به منطقه العبدلی را صادر و گارد ملی نیز تدابیر مشابهی را در زمینه آماده باش نیروها اتخاذ کرده است.

استان های جنوبی و مرکزی عراق که عموما شیعه نشین هستند، از اواخر هفته گذشته شاهد اعتراضات عمومی به مشکل برق، آب و بیکاری بوده است.

تظاهرات مردمی نخست در بصره در اعتراض به بیکاری و مطالبه برای اشتغال جوانان این استان در شرکت های خارجی نفتی فعال در میادین نفتی در این استان و همچنین اعتراضات مردم استان 'واسط' (شرق عراق) به وضعیت برق آغاز شد و به تدریج به دیگر استان های جنوب و مرکز عراق سرایت کرد.