به گزارش پارس نیوز، 

رژیم آل سعود در اقدامی جنجال‌برانگیز و بی‌سابقه تصمیم گرفته است، برنامه‌های معروف به «بینش اسلامی» را در همه مدارس دولتی لغو کند.

روزنامه‌های عربستان بخش نامه‌ای را منتشر کردند که بوسیله وزارت آموزش و پرورش این کشور صادر شده است و از همه مدارس می‌خواهد، برنامه‌های «آگاه سازی، مصونیت و بیداری اسلامی» و همه کمیته‌های مربوط به آن را لغو کنند.

بر اساس این تصمیم همه فعالیت‌ها به برنامه «آگاهی فکری» که وزرات آموزش و پرورش این کشور اخیرا آن را آغاز کرده است، ارجاع داده خواهد شد.

«آگاهی و بینش اسلامی» طرحی است که در سال ۱۹۶۹ تاسیس و در همه مدارس عربستان منتشر شد و طی سال‌های گذشته بر فعالیت‌های اسلامی و پایگاه‌های تابستانی نظارت داشته است. بیشتر مدارس عربستان مکانی دارند که به فعالیت‌های بینش اسلامی اختصاص داده شده و دانشجویانی در آن تجمع می‌کنند که به فعالیت‌های تبلیغی مشغول هستند.

این طرح طی سال‌های گذشته، از سوی جریان لیبرالیسم به آموزش نسلی «افراط گرا» متهم شده و همین موضوع باعث درخواست برای لغو آن گردیده است.

در همین رابطه، وزرات امور اسلامی همه فعالیت‌های تبلیغی، کنفرانس ها، برنامه‌ها و دوره‌هایی را که با شروع تعطیلات تابستان آغاز می‌شود، متوقف کرده است در صورتی که انتظار می‌رفت بیشتر آن‌ها تا عید قربان ادامه یابد. مراجع تبلیغاتی از توقف همه برنامه‌های خود به دستور وزرات آموزش و پرورش عربستان و بدون هشدار قبلی خبر دادند.

عبداللطیف آل الشیخ، وزیر امور اسلامی، تصمیم گرفته است یک کمیته تخصصی برای فراهم کردن لایحه تنظیمی برای مبلغان تشکیل دهد. این اقدام وزارت امور اسلامی و وزرات آموزش و پرورش عربستان جنجال گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی این کشور برانگیخته است.