به گزارش پارس نیوز، 

نخست‌وزیر ایتالیا با ارسال نامه‌ای به مقامات ارشد اروپایی، خواستار حل بحران مهاجران سرگردان در دریای مدیترانه شد.

همزمان با سرگردانی حدود پانصد مهاجر سوار بر دو کشتی نظامی ایتالیایی در آب های دریای مدیترانه، نخست‌وزیر ایتالیا با ارسال نامه ای به مقامات ارشد اروپایی، خواستار حل موضوع شد.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا، امروز نامه ای در خصوص موضوع مهاجرت‌هایی که از طریق دریا انجام می شود، به ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، دونالد توسک، رئیس شورای اروپا و دیگر رهبران اروپایی ارسال کرد.

منابع آگاه در محل ساختمان نخست وزیری ایتالیا اعلام کرده اند، نامه جوزپه کونته در خصوص موضوع مهاجرت و نیز اصول و قوانین اروپا در خصوص دریاست که در تازه ترین نشست شورای اروپا در ماه ژوئیه سال 2018 میلادی، به آن پرداخته شده است.

کونته در نامه خود عنوان کرده است ایتالیا به تنهایی آماده مسئولیت پذیری در خصوص مشکلی نیست که به همه کشورهای اروپایی مرتبط است.

امروز تعداد چهارصد و پنجاه مهاجر سوار بر یک قایق، به دو کشتی نظامی ایتالیایی انتقال داده شدند. تعداد هشت نفر از زنان و کودکان نیز به دلایل پزشکی، توسط قایق های تندرو متعلق به گارد ساحلی ایتالیا، به بندر لامپدوزا در این کشور انتقال داده شدند که در میان آنها تعدادی زن باردار نیز وجود دارد.

پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان «سیچیلیا اینفورمتسیونی» نیز در گزارش جداگانه ای نوشت در خصوص این چهارصد و پنجاه مهاجر سوار بر دو کشتی نظامی ایتالیایی، سه فرضیه وجود دارد: توزیع دوباره و فوری آنها با دیگر شرکای اروپایی ایتالیا، برقراری تماس با مقامات لیبی در خصوص ورود دوباره مهاجران به سواحل لیبی یعنی از جایی‌که عزیمت کرده اند و در نهایت، باقی ماندن روی کشتی ها و در انتظار پذیرش ماندن.

بر اساس اعلام منابع وزارت امور خارجه ایتالیا، تعدادی از مهاجران، خود را از قایق به دریا پرت کرده اند. اما سه قایق تندرو متعلق به گارد ساحلی ایتالیا آنها را نجات داده اند.