به گزارش پارس نیوز، 

یک سایت صهیونیستی تاکید کرد جنگ تجاری آمریکا در حالی جمعه گذشته کلید خورد که سهم این کشور در اقتصاد جهانی از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۱۶ به کمتر از نصف کاهش یافته است.

سهم آمریکا در اقتصاد دنیا در سال 1960 ، 40 درصد بود اما این رقم در سال 2016 به 15درصد کاهش یافت و اقتصاد کشورهای آسیایی، اقیانوسیه و اندکی نیز آمریکای لاتین جایگزین آن شد.

المیادین به نقل از پایگاه دی مارکر(روزنامه اقتصادی وابسته به هاآرتص) اضافه کرد: میان نکته قابل توجه اینکه اگر آمریکا علیه دشمنان و متحدانش اعلام جنگ تجاری بدهد، چه بسا با این موضوع روبرو شود که آنان می توانند وارد همکاری شده و یک سامانه تجاری جایگزین به وجود آورند.

به هر حال جنگ تجاری آمریکا جمعه گذشته در حالی کلید خورد که دنیا منتظر نتایج فاجعه بار این اقدام بر همه طرف ها و نیز اقتصاد جهانی است.

همچنین آمریکا در سال 2002، 15 درصد صادرات دنیا را در اختیار داشت، اما در سال 2016 سهم آن به کمتر از 12 درصد کاهش یافت.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در صدد است با اعمال عوارض گمرکی بر کالاهای وارداتی قیمت آن را بالا ببرد به گونه ای که برای شرکت های داخلی امکان فروش کالاهایشان فراهم شود و با این کار شکوه و عظمت آمریکا را به آن بازگرداند.

از سوی دیگر واردات آمریکا از کشورهای مختلف دنیا نیز که در سال 2002 بالغ بر 25 درصد بود در سال 2016 به 18 درصد کاهش یافت.

کاهش اهمیت آمریکا به عنوان یک بازار مقصد در جنگ تجاری اهمیت راهبردی دارد و به نظر می رسد این موضوع از چشم بسیاری حتی دشمنان آمریکا در کشمکش کنونی پنهان مانده است.

در ادامه این گزارش آمده است نکته قابل توجه اینکه چنانچه کشورهای آمریکای لاتین، منطقه آزاد تجاری تشکیل دهند ارتباط مکزیک با آمریکا به میزان زیادی کاهش خواهد یافت و اگر چین در مسیر امضای توافقنامه های تجارت آزاد با کشورهای آسیا گام بردارد، بازارهای جدیدی به وجود خواهد آمد و در صورتی که سایر کشورهای آمریکا که در معرض تهدید جنگ تجاری قرار دارند، توافقنامه های همکاری امضا کنند، ترامپ متوجه خواهد شد که قواعد بازی را او تعیین نمی کند.

در این شرایط آمریکا زیان زیادی متحمل خواهد شد زیرا به انزوا می رود و مرکزیت کمتری خواهد داشت و شاید با فقر هرچه بیشتر روبرو شود.