به گزارش پارس نیوز، 

همزمان با عملیات ارتش سوریه در جنوب شرق و جنوب غرب استان درعا، مرکز مصالحه روسیه در سوریه خبر داد که هزار فرد مسلح به همراه خانواده‌هایشان از جنوب سوریه خارج خواهند شد.

مرکز مصالحه روسیه در سوریه اعلام کرد که پلیس نظامی این کشور در جنوب سوریه، در حال حاضر راههای انتقال افراد مسلخ از این منطقه را بررسی می‌کند.

این مرکز اعلام کرد که پلیس نظامی روسیه هزار فرد مسلح را به همراه خانواده‌هایشان از جنوب سوریه خارج می‌کند.

پایگاه خبری «مراسلون» به نقل از این مرکز گزارش داد که خروج افراد مسلح برآیند موفقیت مذاکراتی است که طرف روس بین دمشق و گروههای مسلح ناظر بر آن بوده است.

به گفته این مرکز، تا کنون 90 شهرک در جنوب سوریه شامل آتش‌بس شده‌اند که 75 شهرک در استان درعا و 15 شهرک نیز در استان سویداء قرار دارد.

همزمان با عملیات نظامی ارتش سوریه علیه گروههای مسلح، روند مصالحه در شهرکهای درعا افزایش یافته است.

از عملیات ارتش سوریه نیز خبر می‌رسد که نیروهای سوری چند روز پس از محاصره کامل «درعا البلد» و تسلط بر پدافند هوایی و شهرک «ام المیاذین»، دامنه پیشروی خود را در این منطقه گسترش داده‌اند.

گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی» سوریه، گزارش داد که نیروهای سوری توانسته‌اند کنترل منطقه «غرز» در جنوب شرق شهر درعا را به دست گیرند.

گروه دیگری از ارتش سوریه در جنوب غرب درعا موفق شدند منطقه «گمرک قدیم» و گردان «الهجانه» را آزاد کنند.

پیشروی کنونی پس از سیطره کامل ارتش سوریه بر نوار مرزی اردن صورت گرفته است؛ نواری که از جنوب «طیسیا» در جنوب شرق درعا تا گذرگاه «نصیب» و روستای «زیزون» واقع در شمال غرب درعا امتداد دارد.

«ابوشیماء» سخنگوی اتاق عملیات تروریستهای موسوم به «البنیان المرصوص» به پایگاه معارض عنب اما ادعا کرد که نیروهای سوری هنوز در منطقه گمرک قدیم متمرکز نشده‌اند و به زودی وارد منطقه غرز خواهند شد.