به گزارش پارس نیوز، 

بازرسان پلیس رژیم صهیونیستی امروز برای برگزاری دهمین جلسه بازجویی نخست‌وزیر این رژیم در ارتباط با پرونده‌های فساد مالی وی در منزلش حضور یافتند.

 بازرسان پلیس رژیم صهیونیستی صبح امروز (سه شنبه ) برای برگزاری جلسه بازجویی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در منزل او حضور یافتند. این دهمین جلسه بازجویی از نخست وزیر رژیم صهیونیستی از زمان آغاز تحقیقات مربوط به پرونده‌های فساد مالی او است.

بنا به گزارش هآرتص انتظار می‌رود جلسه بازجویی امروز نتانیاهو بر روی پرونده موسوم به 4000 متمرکز باشد که بر اساس آن،  نخست وزیر رژیم صهیونیستی متهم به پرداخت میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی به شاوول الویچ، مالک شرکت بزک، در مقابل دریافت حمایت رسانه‌ای در پایگاه خبری «والا» است.

انتظار می‌رود بازجویان پرونده فساد در این جلسه نتانیاهو را در جریان شواهد و مطالب ارائه شده بوسیله نیر هفتز، سخنگوی سابق خانواده نتانیاهو و شلومو فیلبر، مدیر سابق وزارت ارتباطات رژیم صهیونیستی، به عنوان شاهدان پرونده قرار دهند. همچنین قرار است الویچ نیز امروز مورد بازجویی پلیس قرار گیرد.

آخرین بازجویی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این پرونده تقریبا به سه ماه و نیم پیش برمی‌گردد. ماه گذشته او به مدت 5 ساعت برای فروش جنجالی زیردریایی‌های آلمانی به رژیم صهیونیستی مورد بازجویی قرار گرفت. گفته می‌شود در آن پرونده نزدیکان نتانیاهو حق کمیسیون دریافت کرده‌اند.

در پرونده دیگری موسوم به پرونده 1000  نخست وزیر رژیم صهیونیستی متهم به دریافت هدایای گران قیمت از بازرگانان سرشناس در ازای دریافت منافع است. بنا به گزارش‌ها، ارزش این هدایا به 300 هزار دلار می‌رسد. پرونده 2000  نیز درباره تلاش نتانیاهو برای ایجاد توافق محرمانه با یک روزنامه صهیونیستی برای نشان دادن چهره سیاسی بهتری از خود در سال 2014 است.

دادستان‌های رژیم صهیونیستی در حال ارزیابی این دو پرونده هستند تا بتوانند با همراهی آویچای مندلبلیت، دادستان کل  رژیم صهیونیستی در خصوص اینکه تصمیم‌گیری درباره اتهامات مطرح شده علیه نخست وزیر پس از تکمیل پرونده 4000 صورت گیرد یا خیر، به اجماع برسند. گفته می‌شود تکمیل این پرونده ممکن است چندین ماه به طول انجامد.

در عین حال دادگاه عالی اسرائیل در خواست تاخیر سه ماهه در محاکمه سارا نتانیاهو، همسر نخست وزیر و عزرا سیدوف، معاون سابق دفتر نخست وزیری را مطرح کرد. جلسه محاکمه این دو که قرار بود هفته آتی برگزار شود به ماه اکتبر موکول شد. سارا نتانیاهو به فریبکاری و سوءاستفاده از منابع مالی دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی برای اهداف شخصی متهم شده است. گفته می‌شود او در فاصله بین سال‌های 2010 تا 2013 میلادی، مبلغ 100 هزار دلار از بودجه دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی را صرف هزینه غذا کرده است.