به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه ایندیپندنت با استناد به یک گزارش معتبر سالانه، فهرستی از قدرتمندترین کشور‌های جهان را در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد.

روزنامه ایندیپندنت در مطلبی نوشت: گزارش معتبر «یو اس نیوز اند ورلد ریپورت» در سال 2018، 80 کشور مختلف را بر اساس قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی آنها رتبه‌بندی کرده است. بر اساس این گزارش، آمریکا امسال هم به عنوان قدرتمندترین کشور جهان معرفی شد. این در حالی است که برخی از کشورها در رتبه بندی امسال در مقایسه با سال گذشته به جایگاه بالاتری صعود و برخی دیگر به جایگاه پایین تری تنزل پیدا کرده اند.

در این فهرست ایران در مقایسه با سال 2017 به رتبه بالاتری صعود کرده و جایگاه سیزدهم این جدول را به خود اختصاص داده است. بر اساس این گزارش، ایران یکی از بزرگترین اقتصادهای خاورمیانه است و به دلیل داشتن ذخایر نفتی فراوان، علاقه و توجه کشورهای قدرتمند جهان را به خود جلب کرده.

در زیر فهرست 5 کشور قدرتمند جهان بر اساس قدرت‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی گردآوری شده است:

1.آمریکا: این کشور رتبه نخست کشورهای قدرتمند جهان را از آن خود کرده است. این در حالی است که چالش های داخلی از جمله تنش‌های نژادی و نابرابری به این کشور آسیب زیادی وارد کرده است.

قدرتمندترین کشور‌های جهان را بشناسیم+ جایگاه ایران

2. روسیه: این کشور یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان را دارد. روسیه همچنین در حوزه نظامی هم سرمایه گذاری های زیادی کرده است. این کشور در سال 2016، 5.4 درصد از تولید ناخالص داخلی اش را صرف امور دفاعی کرد.

قدرتمندترین کشور‌های جهان را بشناسیم+ جایگاه ایران

3. چین: سرعت رشد اقتصادی چین بسیار زیاد است، اما همچنان بسیاری از مردم این کشور زیر خط فقر زندگی می کنند. بر اساس این گزارش، این کشور به دلیل برخی سیاست هایش مورد انتقادهایی در جهان قرار گرفته است.

4. آلمان: رتبه آلمان در سال جاری میلادی افزایش یافته و توانسته جایگاه انگلیس را از آن خود کند. آلمان که محبوب ترین کشور در اتحادیه اروپاست، یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان را دارد.

قدرتمندترین کشور‌های جهان را بشناسیم+ جایگاه ایران

5. انگلیس: به دنبال تشدید تنش‌ها درباره برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا)، رتبه این کشور در مقایسه با سال گذشته میلادی، یک پله تنزل پیدا کرده است.

در فهرست قدرتمندترین کشورهای جهان، ترکیه هم پس از ایران قرار گرفته و جایگاه چهاردهم را از آن خود کرده است. سوئیس، ایتالیا و سوئد هم در رتبه بندی سال 2018 به ترتیب جایگاه های هفدهم، هجدهم و نوزدهم را از آن خود کرده اند.

در این رتبه بندی جایگاه پاکستان در مقایسه با سال گذشته میلادی دو پله سقوط کرده است. افزایش بی‌ثباتی و مشکلات مرزی پاکستان با هند از جمله دلایل سقوط جایگاه این کشور بوده است. پاکستان یکی از جوان ترین کشورهای جهان است که بیشتر شهروندان آن را افراد زیر 22 سال تشکیل می دهند.