به گزارش پارس نیوز، 

آندریا نالس، رئیس حزب سوسیال آلمان، به مذاکرات سفیر آمریکا با خودروساز‌های مطرح کشورش درباره تعرفه‌های واشنگتن واکنش نشان داد.

پیشتر گزارش شده بود «ریچارد گرینل» سفیر آمریکا در آلمان با شرکت‌های خودروسای این کشور درباره راه حل «تعرفه صفر» گفتگو کرده است.

«آندریا نالس»، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان از اقدام گرینل برای مذاکره با شرکت‌های خودروسازی دایملر، فولکس واگن و ب‌ام‌و انتقاد کرده است. به گفته نانس انجام چنین مذاکراتی در حوزه اختیارات سفیر آمریکا در برلین نیست.

نانس در این خصوص گفت: «اگر دولت آمریکا می‌خواهد درباره تعرفه‌ها مذاکره کند باید وزیر بازرگانی آمریکا و وزیر امور اقتصادی و انرژی آلمان این کار را انجام دهند. ما  جمهوری موزفروش نیستیم!»

پیشتر رسانه‌های آلمانی گزارش داده بودند سفیر آمریکا در آلمان با رؤسای شرکت‌های ب. ام و، فولکس واگن و دایملر و همچنین رئیس اتحادیه صنعت خودرو مذاکره کرده است. بنابر گزارش‌ها گرینل پیشنهاد داده است آمریکا و آلمان هیچ تعرفه‌ای را بر خودرو‌های وارداتی این دو کشور اعمال نکنند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در ماه مه از وزارت بازرگانی این کشور خواسته بود معاملات آمریکا با اتحادیه اروپا و امکان اعمال تعرفه‌ها بر خودرو‌های اروپایی را بررسی کند. هفته گذشته رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد تحقیقات تا پایان ماه ژوئیه کامل می‌شود و واشنگتن اعمال تعرفه‌های ۲۰ درصدی بر خودرو‌های مونتاژ شده در اتحادیه اروپا را در نظر دارد.

آمریکا قبل از این نیز تعرفه‌هایی را بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از کشور‌های مختلف از جمله کشور‌های عضو اتحادیه اروپا اعمال کرد. این اقدام دولت آمریکا با انتقاد شدید کشور‌های اروپایی مواجه شد و برخی از این کشور‌ها تعرفه‌هایی را بر کالا‌های آمریکایی وضع کردند.

***«جمهوری موزفروش» در واژگان سیاسی نوین اصطلاحی برای کشور‌هایی تک‌محصولی و ضعیف است که از نظر سیاسی ناپایدار هستند و بوسیله گروهی کوچک، فاسد، پول‌دار و خودکامه اداره می‌شود. این اصطلاح اولین بار بوسیله «او هنری»، نویسنده آمریکایی، استفاده شد و بعد‌ها برای اطلاق به انواع خرده‌دیکتاتوری‌های آمریکای لاتین به کار رفت.