به گزارش پارس نیوز، 

مهاتیر محمد اعلام کرد مدارک و اسنادی از تلاش‌های عربستان سعودی برای مداخله در امور داخلی مالزی وجود دارد.

مهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار این شبکه درباره فساد مالی گسترده در دوران نجیب رزاق، نخست وزیر سابق، گفت: دادستان کل مدارک و اسناد کافی دارد که علیه فساد مالی در دوران نخست وزیر سابق اقدام کند. قانون باید مسیر درست خود را طی کند. یکی از وعده هایی که هنگام بازگشت به قدرت دادم، این بود که به اصل جدایی سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه متعهد باشم. بنابراین من نمی توانم در روند رسیدگی قضایی به پرونده فساد نخست وزیر سابق مداخله کنم.

مجری برنامه در ادامه گفت: جدای از فساد مالی، موضوع خطرناک تری هم وجود دارد و آن مداخله بیگانگان در سیاست مالزی بود. نجیب رزاق ادعا می کند پولی که در حساب های او بود، یعنی ششصد و هشتاد و یک میلیون دلار، هدیه ای از عربستان سعودی برای مبارزات انتخاباتی او بود. چه او راست گفته باشد و عربستان سعودی با تامین مالی مبارزات انتخاباتی یکی از نامزدها در سیاست داخلی مالزی مداخله کرده باشد، و چه دروغ گفته باشد و آن پول از بیت المال اختلاس شده باشد و او از عربستان سعودی به عنوان وسیله ای برای سرپوش گذاشتن بر این دزدی استفاده کرده باشد، در آن صورت نیز عربستان سعودی در امور داخلی مالزی مداخله کرده است.

مهاتیر محمد نیز در واکنش به این اظهارات گفت: برای ما دلسرد کننده است که عربستان سعودی انکار نمی کند این پول را به نجیب رزاق داده است. به علاوه، مدارک و اسنادی وجود دارد که عربستان سعودی سعی کرده است در سیاست داخلی مالزی مداخله کند.