به گزارش پارس نیوز، 

پارلمان اروپا از حکومت امارات خواست فورا اقدامات خصمانه خود علیه کشور فقیر سومالی در قاره آفریقا را پایان داده و از بی‌ثبات کردن این کشور دست بردارد.

پارلمان اروپا از امارات خواست فورا به اقدامات خود در بی ثبات کردن سومالی پایان داده و به حاکمیت این کشور احترام بگذارد.

پارلمان اروپا در بیانیه‌ای که امروز منتشر شد، نگرانی عمیق خود را از وضعیت سیاسی سومالی به سبب آنچه منافع بیگانگان(در اشاره به دخالت‌های امارات) ابراز کرده است.

پارلمان اروپا در این بیانیه از امارات خواسته است از بی‌ثبات کردن سومالی دست برداشته و به حاکمیت و  تمامیت ارضی این کشور احترام بگذارد.

بر اساس گزارش الخلیج الجدید، پارلمان اروپا تاکید کرده است سومالی تلاش کرده است در بحران خلیج فارس(میان قطر و چهار کشور عربی به سرکردگی رژیم سعودی) بی طرف باقی بماند که این مسئله سبب محروم شدن این کشور از کمک‌های اماراتی و سعودی شده است.

تحلیلگران بر این باورند که روابط سومالی و امارات از زمان شعله‌ور شدن آتش بحران میان قطر و چهار کشور عربی به سبب مخالفت موگادیشو با دنباله‌روی از سیاست‌های خصمانه سعودی و سه متحدش در برابر قطر متشنج شده است.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن گذشته (15 خرداد) روابط خود با قطر را به‌بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع و تمام گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را مسدود کردند.

قطر از ابتدای این بحران تأکید کرده که کشورهای محاصره کننده از طریق وارد ساختن اتهامات به قطر و دروغ‌پراکنی و درخواست‌های غیرواقعی و غیرقابل اجرا، به‌دنبال تجاوز به حاکمیت ملی این کشور هستند.

تاکنون تلاش‌های میانجیگرانه کویت برای حل بحران قطر نتیجه‌ای در پی نداشته است.