به گزارش پارس نیوز، 

عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا پس از دیدار با اردوغان اعلام کرد به مقامات ترکیه‌ گفته است آنکارا باید از حضور نظامیان آمریکایی در سوریه حمایت کند.

 لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه آمریکا، امروز (چهارشنبه) در گفتگو با خبرگزاری رویترز هشدار داد ترکیه با افزایش دخالت نظامی خود در سوریه ممکن است در باتلاق جنگ چندجانبه سوریه گرفتار شود. گراهام که این روزها در خاورمیانه به سر می برد، این اظهارات را پس از دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و هنگام ورود به بغداد، پایتخت عراق، بیان کرد.

عضو کمیته نیروهای مسلح سنا همچنین گفت ترکیه باید از ادامه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه حمایت کند.

در دوسال گذشته، ترکیه طی دو عملیات نظامی در شمال سوریه، نیروهای یگان های مدافع خلق سوریه (شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک) –با نام اختصاری ی پ گ– را هدف قرار داده است. آنکارا که ی پ گ را یک گروه تروریستی می داند، به سبب حمایت آمریکا از این گروه سخت خشمگین است. ترکیه تهدید کرده است عملیات نظامی بیشتری را در شمال سوریه و شهر منبج که نظامیان آمریکایی به همراه نیروهای ی پ گ در آن حضور دارند، انجام خواهد داد.

گراهام در گفتگو با رویترز، هشدار داد: ترکیه باید خواهان ادامه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه باشد، چرا که خروج این نیروها پیامدهای خوبی به دنبال نخواهد داشت.

این سناتور جمهوری خواه دوشنبه (یازدهم تیرماه) در اقدامی غیرقانونی وارد شهر منبج سوریه شد و با برخی مقامات ائتلاف آمریکایی مستقر در این شهر دیدار کرد. گراهام در سفر خود به منبج مدعی شد خروج نظامیان این کشور از سوریه «وحشتناک» خواهد بود.

ترکیه و آمریکا اواخر ماه گذشته (خردادماه) بر سر خروج نیروهای یگان های مدافع خلق از منبج سوریه توافق و در اقدامی غیرقانونی، گشت‌زنی مشترک خود را در این شهر سوری آغاز کردند.

گراهام همچنین در گفتگو با رویترز، استقرار نیروهای ی پ گ در شرق رود فرات و حدود 20 کیلومتری (12 مایلی) منبج را پیشنهاد کرد. مقامات ترکیه ای هنوز به این اظهارات گراهام واکنشی نشان نداده اند.