به گزارش پارس نیوز، 

پس از اینکه پلیس «سالزبری» از بیهوش شدن ۲ نفر به ظن تماس با یک ماده مشکوک در این منطقه خبر داد، برخی از رسانه های انگلیس به مقایسه این حادثه با مسمومیت جاسوس سابق روس‌تبار پرداختند.

 پلیس انگلیس امروز چهارشنبه اعلام کرد که یک مَرد و یک زن را در شهر «آمزبری» یعنی در ۱۰ کیلومتری منطقه مشهور «سالزبری» (Salisbury) بیهوش یافته و آن ها را به بیمارستان منتقل کرده است.

پلیس این منطقه در بیانیه ای درباره حادثه مذکور اعلام کرد: پلیس مظنون به تماس این افراد با یک ماده مشکوک است.

پلیس در بیانیه خود همچنین اضافه کرد که منطقه مذکور را به عنوان اقدامی احتیاطی به محاصره درآورده و تحقیقات در این خصوص را نیز آغاز کرده است.

این در حالیست که برخی از رسانه های این کشور در اقدامی شتاب زده، انگشت اتهام را به سوی روسیه نشانه رفته اند!

گفتنی است چهارم مارس سال جاری میلادی، انگلیس با ادعای مسمومیت «سرگئی سکریپال» جاسوس دوجانبه سابق روس‌تبار و دختر وی در منطقه «سالزبری» انگشت اتهام را به سوی روسیه نشانه رفت؛ اقدامی که به افزایش تنش ها میان لندن و مسکو منتهی شد.

آزمایشگاه «پُرتن دَون» (Porton Down) انگلیس چندی بعد اعلام کرد که نمی تواند اثبات کند که گاز اعصاب به کار رفته در مسمومیت جاسوس روس‌تبار و دختر وی منشأ روسی داشته است.

رئیس مرکز تحقیقات نظامی انگلیس در «پُرتن دَون» در این باره اعلام کرده بود که کارشناسان نمی توانند منشأ دقیق عامل گاز اعصاب به کار رفته در مسمومیت «سرگئی سکریپال» جاسوس روس‌تبار و دختر وی را مشخص کنند.

«گری آیتکِن‌هد» (Gary Aitkenhead) رئیس اجرائی آزمایشگاه علوم و فنون انگلیس (DSTL) در «پُرتن دَون» با علام این گفت که بر این اساس نمی توان اعلام کرد که عامل اعصاب مورد استفاده در قتل «سرگئی سکریپال» در روسیه ساخته شده است.