به گزارش پارس نیوز، 

نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق اعلام کرد که «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) مناطقی از این منطقه را به اشغال خود درآورده و از آنجا به ترکیه حمله می‌کند.

«نیچروان بارزانی»، نخست وزیر منطقه کردستان عراق امروز (چهارشنبه) در نشست خبری مطبوعاتی گفت که حکومت این منطقه از عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق و کوهستان «قندیل» نگران است.

او در ادامه افزود، حکومت منطقه کردستان عراق از اینکه شهروندان قربانی عملیات نظامی ترکیه یا سایر کشورها شوند، نگران است.

به گزارش شبکه «روودآو»، بارزانی در چرایی عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق نیز گفت: «علت عملیات نظامی ترکیه این است که "حزب‌ کارگران کردستان" [گروهک پ.ک.ک] بخش‌هایی از منطقه کردستان را اشغال کرده و از این مناطق به عنوان پایگاهی برای انجام عملیات علیه ترکیه استفاده می‌کند و به منطقه کردستان [عراق] برمی‌گردد».


عناصر پ.ک.ک

نخست وزیر منطقه کردستان عراق اظهار داشت که حکومت این منطقه استفاده از خاک عراق برای حمله به کشورهای همسایه را محکوم می‌کند.

ارتش ترکیه از یک ماه پیش و به دنبال انتشار اخباری مبنی بر انتقال عناصر پ.ک.ک به منطقه قندیل عراق عملیاتی علیه این عناصر در این منطقه کوهستانی شروع کرده است.

درپی عملیات هوایی ترکیه طی یک ماه گذشته در مناطق شمال عراق علیه پایگاه‌های پ.ک.ک، بیش از ۶۰ عضو این گروه از پای درآمده و حدود ۲۰ هدف مهم از جمله پناهگاه، زاغه مهمات و سلاح‌های سنگین نابود شدند.


آبی(ترکیه)؛قهوه‌ای(پ.ک.ک)؛زرد(حکومت کردستان) بزرگتر اینجا    

بارزانی در مورد بازشماری دستی آراء انتخابات پارلمانی اخیر عراق نیز گفت که اربیل از این اقدام دولت فدرال برای برطرف شدن نگرانی و شک احزاب کردی و غیر کردی استقبال می‌کند.