به گزارش پارس نیوز، 

یک رسانه کره‌ای در گزارشی نوشت شرکت کشتی‌سازی «هیوندای هِوی» کره جنوبی به دلیل بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان، ده‌ها میلیون دلار ضرر خواهد.

 کُریا تایمز (Korea Times) با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت شرکت های کشتی سازی کره جنوبی قصد دارند 5 هزار نیروی خود را تا پایان سال جاری میلادی اخراج کنند؛ زیرا در بحبوحه رکود جهانی در صنعت کشتی‌سازی و عدم دریافت سفارشات جدید، برخی از فعالیت های این شرکت ها متوقف شده است.

در چند سال اخیر، سه شرکت بزرگ کشتی سازی کره جنوبی –صنایع هیوندای هِوی، کشتی سازی و مهندسی دریایی دوو (دی اس ام ای) و همچنین صنایع سامسونگ هِوی– ده ها هزار تن از کارگران خود را به دلیل کاهش سفارشات تعدیل کرده اند. با این حال، پیش بینی می شود همزمان با تلاش این شرکت ها برای ادامه حیات، هزاران نفر دیگر از پرسنل آنها نیز احتمالا کار خودشان را از دست خواهند داد.

این گزارش می افزاید پیش بینی می شود این سه شرکت در راستای اجرای برنامه های بازسازی در ابعاد وسیع، حدود 5000 هزار نیروی خود را اخراج کنند. از آنجایی که رویهمرفته 36 هزار و 400 در این سه شرکت کار می کنند، اخراج این 5 هزار نفر معادل 14 درصد نیروی کار آنها خواهد بود.

در ادامه گزارش آمده است هیوندای هِوی در بحبوحه بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران چشم انداز اقتصادی اطمینان بخشی ندارد. پیش از بازگشت تحریم ها، این شرکت قرار بود 10 فروند کشتی به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تحویل دهد. ارزش قرداد ساخت این کشتی ها حدود 700 میلیون دلار بود. با بازگشت تحریم های ایران، هیوندای هِوی تنها می تواند یک فروند از کشتی های سفارش شده را به ایران تحویل دهد. این شرکت تاکنون یک سوم اعضای هیأت رئیسه خود را در بخش فراساحلی و مهندسی خود تعدیل کرده است. کارکنان این بخش نیز به بخش های دیگر منتقل خواهند شد.

پیش بینی می شود دوو نیز تا پایان سال جاری میلادی، حدود یکهزار نفر از کارکنان خود را تعدیل کند. سامسونگ هِوی نیز قصد دارد حدود دو هزار نیروی خود را تا پایان امسال اخراج کند.