به گزارش پارس نیوز، 

 

پاسکال آندرانی به عنوان سفیر جدید فرانسه در بوداپست معرفی شده تا جایگزین اریک فورنیه شود. طبق حکمی که شنبه منتشر شد، فورنیه کارهای دیگری را بر عهده می‌گیرد.

در یادداشت محرمانه فورنیه مورخ 18 ژوئن که فورنیه آنرا رسانه‌ای کرده، خطاب به دفتر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه آمده است مجارستان مدلی برای مدیریت مهاجران است و اتهام‌زنی علیه ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان ساخته دست رسانه‌ها است.

این سفیر سابق همچنین مدعی شده بود، رسانه‌های فرانسوی که مجارستان را به یهودی‌ستیزی متهم می‌کنند در واقع به دنبال تحریف توجهاتی هستند که از جانب "یهودی‌ستیزی واقعی مسلمانان در فرانسه و آلمان" ساطع می‌شود.

ماکرون در واکنش به این یادداشت محرمانه گفت دیدگاه‌های این مقام را تایید نمی‌کند و این یادداشت محرمانه بیانگر سیاست رسمی کشورش نیست. ماکرون در بروکسل گفت: با توجه به اینکه این سفیر اظهاراتش را علنی کرده است، فورا اخراج خواهد شد.

ماکرون به عنوان یک حامی اتحاد در اروپا، با اوربان و سایر رهبران شرق اروپا جدال لفظی داشته و آنها را به عدم رعایت ارزش‌های دموکراتیک و امتناع از پذیرش مهاجران متهم کرده است. رهبر مجارستان می‌گوید، افرادی که از موضع سرسختانه او علیه مهاجران انتقاد می‌کنند "به دوره نگهبانی قدیمی ناکافی اروپا تعلق دارند". سال گذشته او ماکرون را پسر جدیدی توصیف کرد که شروع امیدوارکننده‌ای نداشته است.