به گزارش پارس نیوز، 

«بخیت الرشیدی» وزیر نفت کویت به رسانه ها گفت که میزان تولید نفت را از روز یکشنبه (فردا) نسبت به ماه گذشته 85 هزار بشکه افزایش می دهیم.

الرشیدی به روزنامه 'الرای' الکویت گفت: نفت خود را در ماه جولای (تیر/ مرداد 97) به دو میلیون و 785 هزار بشکه خواهیم رساند، که نشان از افزایش 85 هزار بشکه ای نسبت به ماه می (خرداد/ تیر 97) دارد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به همراه روسیه و دیگر تولیدکنندگان خارج از اوپک توافق کردند، از ماه جولای (10 تیر 97) تولید نفت خام افزایش یابد.

براساس برخی گزارش های غیر رسمی، عربستان درصدد است در ماه جاری میلادی میزان نفت خود را به 11 میلیون بشکه افزایش دهد درحالی که روسیه نیز به دنبال افزایش 200 هزار بشکه ای تولید است.

افزایش قیمت نفت در سال جاری میلادی که نسبت به سال 2014 و اوج قیمت این ماده سوختی، بی سابقه بود، موجب نگرانی آمریکا و برخی مصرف کنندگان شد.

اعضای اوپک و دیگر تولیدکنندگان مستقل اول تیرماه 97 برای کنترل رشد قیمت نفت و حمایت از رشد اقتصاد جهانی، با افزایش تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز توافق کردند اما واشنگتن هشدار داد این میزان افزایش تولید ممکن است،کافی نباشد.

اوپک 20 ماه پیش در نشست 30 نوامبر 2016 (دهم آذرماه 1395) خود در وین، برای نخستین بار از سال 2008 میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند، توافقی که ابتدا تا ماه مارس (اسفند/ فروردین) و سپس تا جولای 2018 (تیر/ مرداد 97) تمدید شده بود.