به گزارش پارس نیوز، 

یک عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در اظهاراتی نسبت به وقوع دومین جنگ داخلی در این کشور هشدار داد.

استیو کینگ، نماینده جمهوری‌خواه ایالت آیووا در مجلس نمایندگان آمریکا، هشدار داد این کشور در حال پیش رفتن به سمت دومین جنگی داخلی است. 

کینگ این اظهارات را در پی انتشار گزارشی مبنی بر ورود معترضان به دفتر اداره اعمال مهاجرت و گمرک آمریکا در شهر پورتلند واقع در ایالت اورگن بیان کرد. وی در پیامی در صفحه کاربری توییتر خود با اشاره به دو حادثه برجسته در حین جنگ داخلی پیشین آمریکا نوشت: آمریکا در حال حرکت در جهت وقوع حادثه «هارپرز فری» دیگری است. کینگ افزود: پس از آن، نوبت وقوع نبرد«دژ سامتر» خواهد بود.

اشاره کینگ به واقعه حمله به دژ سامتر واقع در بندر چارلستون در ایالت کارولینای جنوبی در ماه آوریل سال 1861 بود که آغاز جنگ داخلی در آمریکا به شمار می‌رود. هارپرز فری، یک شهر در ویرجینیای آمریکا بود که در آن، جان براون، فعال ضدبرده‌داری، قصد داشت قیامی علیه برده‌داران برپا کند.

جنجال‌ها در پی سیاست مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نیز جدا کردن کودکان مهاجر از والدینشان در مرز مکزیک، میان مردم آمریکا شکاف عمیقی ایجاد کرده است.

با این حال، به نظر می‌رسد عده بسیاری از شهروندان آمریکایی، دیدگاهی مشابه با اظهارات کینگ دارند. نتایج یک نظرسنجی سراسری نشان می‌دهد 31 درصد رای دهندگان آمریکایی اعلام کرده اند آمریکا ممکن است در طی 5 سال آینده، درگیر جنگی داخلی شود. 11 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی همچنین اعلام کرده اند وقوع جنگی داخلی در این کشور «بسیار محتمل است». با این‌حال، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد تنها 29 درصد مردم آمریکا بر این باورند که احتمال وقوع چنین اتفاقی وجود ندارد.

در این میان، برخی دیگر از آمریکایی‌ها معتقدند جنگ داخلی دوم آمریکا هم‌اکنون آغاز شده است. گلن هارلن رینولدز، استاد حقوق در دانشگاه تنسی آمریکا، در مقاله‌ای در روزنامه یو اس ای تودی نوشته است جنگ داخلی جدید «هم‌اکنون در حال وقوع است». افزون بر این، توماس اسکالر، مقاله‌نویس بلومبرگ، نیز اعلام کرده است آمریکا «در آستانه جنگ داخلی نرم» قرار گرفته است.