به گزارش پارس نیوز، 

یک روزنامه حامی دولت کره شمالی در ژاپن هشدار داد «آمریکا نمی تواند مورد اعتماد باشد» و نمونه اخیر آن نیز «نقض برجام» توسط دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا است بنابراین پیونگ یانگ باید از نقض برجام توسط ترامپ عبرت بگیرد.

روزنامه 'چوسون شینبو' ژاپن در گزارشی تاکید کرد کره شمالی نمی تواند خود را از این شرایط متمایز ببیند و باید آگاه باشد که آمریکا به توافقات قبلی پشت کرده است.

این روزنامه ادامه می دهد «چه تضمینی برای کره شمالی وجود دارد که آمریکا کاری که با توافق هسته ای سال 2015 میلادی ایران کرد را با این کشور نخواهد کرد».

نشریه تصریح می کند فعلا مذاکرات در جریان است و توافق مکتوب امضا نشده است و به همین سبب باید هوشیار بود که دولت آمریکا به آسانی «پیمان شکنی» می کند.

روزنامه ادامه می دهد زیر پا گذاشتن برجام توسط ترامپ در شرایطی که این کشور در حال مذاکره با کره شمالی است نشان می دهد که 'پیونگ یانگ' هم تمایزی با ایران ندارد و می تواند قربانی چنین اقدامی شود.

روزنامه به مقام های دولت کره شمالی تاکید کرده است که تا مذاکرات در جریان است باید هر اقدامی را همزمان با آمریکا انجام دهند و هیچ حرکتی در مسیر خلع سلاح هسته ای نباید یک طرفه باشد.

نشریه حامی کره شمالی اضافه می کند آمریکا و کره شمالی یک بار در سال 1994 میلادی توافقی امضا کردند در آن زمان کره شمالی دارای تسلیحات هسته ای نبود ولی اکنون وضعیت به مراتب متفاوت است و به دلیل بی اعتمادی فزاینده ای که به دولت آمریکا وجود دارد باید هر اقدامی در برابر این کشور همزمان، با احتیاط و بسیار تدریجی باشد.

روزنامه نوشته است هیچ اقدامی به صورت یکجانبه در خصوص خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره میسر نخواهد بود و کره شمالی باید با آمریکا مانند خودش معامله کند و امتیاز یک طرفه به واشنگتن ندهد.