به گزارش پارس نیوز، 

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: روسیه درخواست آمریکا از کشورهای دیگر برای خودداری از خرید نفت ایران را بررسی و ارزیابی می کند.

آلکساندر نواک که در آمریکا بسر می برد و در روزهای اخیر با وزیران انرژی و خزانه داری این کشور دیدار کرده است، امروز (چهارشنبه) به خبرنگاران گفت: مسکو از دیدگاه حقوقی درخواست آمریکا برای نخریدن نفت از ایران را ارزیابی خواهد کرد. 

وی افزود: با ایران تفاهم نامه همکاری (در عرصه انرژی) داریم که در سال 2014 امضا شده است. 

وزیر انرژی روسیه در ادامه سخنان خود با اشاره به دیدار خود با وزیر خزانه داری آمریکا خاطرنشان کرد: دو طرف در این دیدار درباره مسائل انرژی و هچنین تحریم های واشنگتن علیه مسکو گفت و گو کرده اند. 

به گزارش ایرنا،یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا عصر دیروز اعلام کرد: همه کشورها باید واردات نفت خام از ایران را از ماه نوامبر (10 آبان) به صفر کاهش دهند. 

«استفان اینز» رئیس بخش تجارت آسیاپاسیفیک بازار آتی «اوآندا» گفت: نفت پس از یک جهش قیمت به دلیل فراخوان آمریکا شب گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرد. 

قیمت نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز پس از اظهارات مقام آمریکایی با 2.34 درصد افزایش به 76 دلار و 48 سنت رسید. 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 9 مه (19 اردیبهشت) اعلام کرد که این کشور از برجام خارج می شود و به تعلیق تحریم های هسته ای این کشور علیه تهران ادامه نمی دهد؛ با این تصمیم تحریم های آمریکا که پس از اجرای برجام با امضای رییس جمهوری این کشور تعلیق شده بود، در دو بازه زمانی 90 و 180 روزه (مرداد و آبان) بار دیگر اعمال می شود. 

فشار بر مشتریان نفت ایران برای کاستن از خرید خود، یکی از راهبردهای دولت ترامپ برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران است.