به گزارش پارس نیوز، 

مقامات اتحادیه اروپا و چین توافق کردند با یک‌جانبه‌گرایی در تجارت مقابله کنند.

مقامات چین و اتحادیه اروپا در نشستی در پکن توافق کردند با یک‌جانبه‌گرایی و حمایت‌گرایی تجاری مقابله کنند. این اقدام آن‌ها، پاسخی به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر وضع تعرفه‌های مالیاتی بر کالاهای وارداتی به آمریکا به حساب می‌آید.

با این حال، یک مقام از اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه در تمام مسائل با چین موافق نیست و از پکن درخواست کرد به منظور عادلانه کردن دسترسی به بازار و کاهش تولید بیش از حد ظرفیت در صنایع فولاد و بخش فناوری، اقدامات بیشتری انجام دهد.

لیو هی، معاون نخست وزیر چین، متذکر شد این کشور و اتحادیه اروپا در دفاع از نظام تجارت چندجانبه جهانی، منافع مشترک دارند.

بر اساس گفته‌های وی، دو طرف انتظار دارند در نشست آتی چین و اتحادیه اروپا که ماه آینده در پکن برگزار خواهد شد، پیشنهاد‌های مختلف خود برای سرمایه‌گذاری‌های دوجانبه را با یکدیگر در میان بگذارند.

در این میان، دولت دونالد ترامپ قصد دارد در روزهای آینده از اقدامات جدیدی برای اعمال محدودیت بر شرکت‌های چینی در خریداری سهام شرکت‌های آمریکایی رونمایی کند. این تازه‌ترین رخداد در درگیری‌های تجاری واشنگتن و پکن به شمار می‌رود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال نگارش پیش‌نویس طرحی است که به موجب آن، شرکت‌هایی که حداقل 25 درصد سهام آن‌ها را مالکان چینی در اختیار دارند از خرید سهام شرکت‌های آمریکایی که با «فناوری‌های صنعتی مهم» مرتبط هستند، منع می‌شوند.