به گزارش پارس نیوز، 

رژیم صهیونیستی در راستای تقویت نظامی و امنیتی در پی افزایش همکاری‌های نظامی و امنیتی با کشورهای حوزه بالتیک برآمده است.

رژیم صهیونیستی، یونان و قبرس در پی تقویت روابط نظامی و امنیتی و مواجهه با تهدیدهای منطقه برآمده‌اند.

 به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم اسرائیل همراه با «ساواس آنگلیدس» وزیر دفاع قبرس و «پانوس کامنوس» وزیر دفاع یونان جمعه گذشته در نشست سه جانبه با میزبانی قبرس از تحکیم روابط امنیتی، نظامی و اجرای عملیات امداد در دریای مدیترانه سخن گفتند.

بر اساس این گزارش، لیبرمن در نشست خبری از مقابله با چالش مهاجرت‌های غیر قانونی و مقابله با کشورهای سرکش در منطقه خبر داد و گفت: «بسیار بهتر است که به طور مشترک با این تهدیدها مواجه شویم.»

وزیر دفاع یونان نیز در این نشست خبری گفت: «ما موافقیم که خطرها و تهدیدهای ناشی از مناطق بحران در همسایگی ما یک چالش گسترده تر برای دفاع از کشور و امنیت مردم در سال‌های آینده ایجاد می‌کند.»

وی با اشاره غیر مستقیم به ترکیه همچنین اظهار داشت که همکاری‌های نظامی با دیگران تهدیدی علیه هیچ کشوری نیست و بر امنیت منطقه اثر می‌گذارد.

به نوشته این منبع خبری، رژیم اسرائیل و قبرس نیز در سواحل خود ذخایر گازی پیدا کرده و تحقیقات در این زمینه را ادامه می دهند.

رژیم صهیونیستی سال‌هاست که با یونان رزمایش‌های مشترکی را به ویژه در بخش هوایی برگزار می‌کند.

منابع خبری یکی از اهداف صهیونیست‌ها در شرکت در رزمایش هوایی یونان را مقابله با پدافند هوایی ایران اعلام کرده‌اند. یونان نیز همچون ایران، مجهز به سامانه دفاع موشکی «اس-300» است.