به گزارش پارس- محمد عبداللهی، کارشناس رسانه درباره سیاست دولت آمریکا در جداسازی کودکان از والدینشان در مرزهای این کشور نوشت: دو هزار و سیصد کودک بیگناه توسط دولت آمریکا از والدینشان به جرم مهاجرت غیرقانونی جدا شدند. نه تنها جدا که در قفس های فلزی و پتوهای پلاستیکی شکنجه فیزیکی و شکنجه روحی را توأما تحمل میکنند. این تنها یک نمونه بارز از رفتار ضدانسانی دولت آمریکا است.

رفتار ضدانسانی و نژادپرستانه آمریکا با سیاهپوستان و زندانیان از دیگر مصادیق ضدیت تمدن آمریکایی با مقام انسانی وانسانیت است. آمریکا بیشترین زندانیان جهان را دارد و پنجمین کشور جهان در اعدامهای فجیع و وحشیانه است.

اما در بلبشوی هول و ولع لیبرالهای ایران در پیوستن به معاهده های متعدد و پی در پی بین المللی، که امروز با انتقاد صریح رهبر معظم انقلاب مواجه شد، جالب است بدانیم، آمریکا تنها کشوری است که عضو "کنوانسیون حقوق کودک" نیست. کنوانسیونی که هدفش حفاظت از ضعیفترین انسانهای جهان است و سومالی! آخرین کشوری بوده که بدان پیوسته است! حتی سومالی با هزاران کودک قحطی زده و جنگ زده! آمریکا عضو این کنوانسیون نشده چرا که حقوق کودکان در آمریکا با آمار هولناک تجاوز به کودکان، کارگری جنسی کودکان، خیل کودکان کار، شیوع هرزه نگاری از کودکان، حضور کودکان در مناقشات مسلحانه و.. چنان پایمال شده است که آمریکا مایل نیست تنبیهات و مجازات این کنوانسیون را بپذیرد.

اما این همه ماجرای بی تعهدی آمریکا به هنجارهای اخلاقی جهانی نیست. سال گذشته آمریکا از سازمان فرهنگی جهانی یونسکو به دلیل انتقادات این سازمان از اسرائیل خارج شد. در هفته جاری نیز آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درست به همین دلیل خارج شد. به این دلیل که این شورا، از جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد میکند.  فدا کردن منافع ملی مردم آمریکا به پای اسرائیل وجه اول این خروج رسواکننده است. شورای حقوق بشر سازمان ملل در سال 2007 با رأی مثبت به بند هفتم مربوط به وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین، اقدامات رژیم صهیونیستی را به یک موضوع دائمی در دستور کار این شورا تبدیل کرد. شورای حقوق بشر ملزم است در تمامی نشست های خود اختلاف اسرائیل و فلسطینیان را مورد بررسی قرار دهد.  آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش زیادی کردند تا این بند را از دستور کار خارج کنند، اما با تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و فعالیت جنبش های حامی فلسطین در کشورهای غربی خصوصا جنبش BDS، موفق نشدند.

اینکه آمریکا برای منافع یک رژیم تروریستی، حیثیت سیاسی و بین المللی و وجهه بشردوستانه خود را زیر پا میگذارد، نشانه بزرگی بر سلطه سیاست های این رژیم بر منافع ملی آمریکاست. موضوعی که در فضای نخبگانی و رسانه های منتقد آمریکایی به «بردگی آمریکا برای اسرائیل» تعبیر میشود. اینک آمریکا به یک حکومت تابع تبدیل شده که مهمترین سیاست های خود را بر اساس منافع یک رژیم غیر، یعنی اسرائیل تنظیم میکند. کما اینکه در خروج از برجام نیز چنین بود. آمریکا در برابر فشارهای اسرائیل و لابی صهیونیستی برای محدود کردن قدرت منطقه ای ایران تسلیم و از برجام خارج شد.

آمریکا اینک در حال حصارکشی خودخواسته از دیگر کشورهای جهان است. آن هم فقط و فقط برای حفظ منافع رژیم صهیونیستی و نه منافع آمریکایی ها. این انزوای روزافزون که با هیاهو و غوغاسالاری رسانه ای تلاش میشود مکتوم بماند، بدون شک نتیجه فعالیت شبانه روزی فعالان آزاده راه آزادی فلسطین و جنبشهای ضدصهیونیستی کشورهای غربی است. آنها به خوبی نقش سازمانهای جهانی در مهار جاه طلبی قدرتمداران را دریافته اند و با حربه این سازمانها ابتدا شروع به بایکوت اسرائیل و اینک بایکوت خودخواسته آمریکا هستند.

اما بی اعتنایی و بی ارزش شمردن قواعد و هنجارهای اخلاقی و انسانی بین المللی وجه دوم ماجراست. خروج آمریکا از یونسکو و شورای حقوق بشر، که هر دو هدف خود را حفظ ارزش ها و کرامت انسانی میدانند، مهر تاییدی بر دفاع تمام قد آمریکا از جنایتکاران بین المللی و رژیم های خون آشام و همبستگی و جنایت آمیز بودن خود آمریکا است. دولتی که در قرن بیست و یکم، جلوی دوربینهای بین المللی، با مهاجران و فرزندان آنها همچون برده و حیوان برخورد میکند و هیچ ابایی از برملا شدن چهره توحش و بدویت خود ندارد.

با این شرایط، آیا سزاوار نیست که آمریکا را ضدانسانی ترین حکومت جهان بدانیم؟ قضاوت با شما