به گزارش پارس نیوز، 

در حالی که پدیده بادبادک‌های آتش‌زا از نوار غزه، باعث درماندگی و حیرت مقامات رژیم صهیونیستی درباره خلاقیت گروه‌های مقاومت فلسطینی شده، رسانه‌های این رژیم از وارد آمدن خسارات شدید به شهرک‌نشینان مجاور غزه خبر می‌دهند.

روزنامه «جروزالم پست» با بررسی افزایش آتش‌سوزی‌ها در مزارع و اراضی اشغال شده توسط صهیونیست‌ها، نوشت: «با اینکه هنوز بادبادک‌های آتش‌زا نتوانسته هیچ اسرائیلی را کشته یا مجروح سازد اما خسارات اقتصادی آن به صورت تصاعدی در حال رشد است».

صهیونیست‌های ساکن مجاور غزه که با نوع جدیدی از اقدامات مقاومت مواجه شده‌اند، روزانه باید چند هزار متر مربع از اراضی آتش گرفته توسط بادبادک‌ها و بادکنک‌های مشتعل فلسطینی را خاموش کنند.

گزارش های جدید نشان می‌دهد فرود آمدن بادبادک‌های آتش‌زا در اراضی و مزارع صهیونیست‌ها فقط طی یک ماه گذشته بیش از ۴۵۰ فقره آتش‌سوزی به همراه داشته و حدود ۲۸۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی اصلی را ازبین برده است.

به نوشته جروزالم پست، خسارت وارد شده طی یک ماه اخیر به بخش کشاورزی مناطق جنوبی فلسطین اشغالی و صهیونیست‌ها، حدود ۲ میلیون دلار برآورد شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطینی همچنین موفق شده‌اند با استفاده از این شیوه جدید مقابله با صهیونیست‌ها، چندین پارک و محل تفریح شهرک‌نشینان را به آتش بکشند. سیستم‌ها آبیاری و همچنین دامداری‌های صهیونیست‌ها نیز آسیب دیده‌اند.

این مسئله وزارت کشاورزی رژیم صهیونیستی را مجبور کرده تا مبلغ ۱۷ دلار را به ازای هر ۲۵۰۰ متر مربع به کشاورزان مناطق جنوبی غرامت پرداخت کند. این مسئله اما اعتراض شهرک‌نشینان را به دلیل کافی نبودن مبلغ، درپی داشته است.

وبگاه «یدیعوت آحرونوت» نیز گزارش داد که طی روز گذشته (پنجشنبه) ۱۵ مورد آتش‌سوزی در منطقه «شعر هانقب و اشکول» گزارش شده است. خسارت وارد شده به این مناطق طی حوادث روز گذشته، حدود ۱ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

طی روزهای اخیر جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی به بهانه مقابله با پرواز بادبادک‌های آتش‌زا به سمت اراضی اشغالی، مناطقی را در نوار غزه بمباران کردند. در این بین نیز گروه‌های مقاومت با شلیک گسترده راکت، خمپاره و موشک از غزه، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور این باریکه را هدف قرار دادند.

بادبادک‌های آتش‌زای فلسطینی‌ها در طول برگزاری راهپیمایی‌های بازگشت در ماه آوریل، می و ژوئن ۲۰۱۸، مشکلات جدی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده زیرا مقابله با آن بر خلاف سادگی‌اش، آسان نیست.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تخمین زده است که طی دو ماه اخیر، تاکنون حدود ۸۰۰ بادبادک و بالن آتش‌زا از نوار غزه به پرواز درآمده است که حدود ۵۰۰ عدد آن را ارتش اسرائیل، ساقط کرده است. 

همچنین وزارت جنگ این رژیم می‌گوید که حداقل ۳۰۰ عدد این بادبادک‌ها با فرود در مزارع صهیونیست‌ها، حداقل به طور مجموع بیش از بیست کیلومتر مربع را به آتش‌ کشیده است.