به گزارش پارس نیوز، 

«نصیر احمد اندیشه» معاون وزیر امور خارجه افغانستان روز پنجشنبه در دیدار با «رامیز حسن اف» همتای آذربایجانی خود از همکاری باکو برای تامین ثبات افغانستان قدردانی کرد .

اندیشه در این دیدار با اشاره به سطح بالای روابط سیاسی افغانستان و جمهوری آذربایجان ،هدف از نخستین سفر خود به باکو را بررسی چشم انداز همکاری دو کشور در حوزه های مختلف عنوان کرد . 

وی، مشارکت فعال جمهوری آذربایجان در عملیات حفاظت صلح و ثبات در افغانستان را حائز اهمیت دانست و گفت: کابل نیز در نهاد های بین المللی موضع اصولی در حمایت از جمهوری آذربایجان برای حل مناقشه قره باغ به نمایش می گذارد .

ماموریت نظامیان جمهوری آذربایجان در قالب ناتو از ماه نوامبر سال 2002 در افغانستان شروع شده است و این کشور از اوایل سال 2018 میلادی تعداد نظامیان خود در افغانستان را از 94 نفر قبلی به 120 نفر افزایش داده است . 

معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با یادآوری تماس های مرتب روسای جمهوری و وزیران امور خارجه دو کشور، سطح روابط سیاسی باکو و کابل را رضایت بخش عنوان کرد.

حسن اف گفت : استفاده از ظرفیت های همکاری های دو جانبه در حوزه های بازرگانی ، اقتصادی ، فرهنگی و علمی به نفع هر دو طرف خواهد بود . 

در این دیدار همچنین امضای 11 سند همکاری میان جمهوری آذربایجان و افغانستان مورد اشاره قرار گرفت و بر اهمیت استفاده ثمر بخش از این مبانی حقوقی برای گسترش همکاری ها تاکید شد .