به گزارش پارس نیوز، 

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس مدعی شد که شورای حقوق بشر سازمان ملل در باره سرزمین های اشغالی نگاه 'بی تناسب و آسیب زننده' علیه رژیم صهیونیستی دارد و وعده داد که سال آینده کشورش بر علیه چنین قطعنامه هایی رای دهد.

تارنمای روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل افزود:انگلیس روزدوشنبه ازشورای حقوق بشر سازمان ملل خواست تا برخوردش با اسرائیل را اصلاح کند و در خصوص پایان دادن به آنچه تعصب این نهاد علیه اسرائیل خوانده شده، به آمریکا بپیوندد.

بوریس جانسون طی سخنانی در افتتاحیه سی و هشتمین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل، به بند 7 (نقض حقوق بشر در سرزمین های اشغالی) شورا انتقاد کرد.

جانسون اعلام کرد:این نقطه نظر را به اشتراک می گذاریم که دستور جلسه بند7 که فقط تمرکز بر روی اسرائیل وسرزمین های اشغالی فلسطین دارد، برای مساله صلح بی تناسب و آسیب زننده است و باید سال آینده علیه تمام قطعنامه های ارائه شده ذیل بند 7 رای دهیم مگر اینکه اوضاع تغییر کند.

بند 7در باره 'رژیم صهیونیستی و سرزمین های اشغالی فلسطین' است که قسمتی از کار معمول شورا از سال 2007 تقریبا همزمان با آغاز به کار شورا (در سال 2006 شروع به کار کرد) بوده است.

فلسطینی ها در سرزمین های اشغالی هر روز شاهد نقض حقوق شان از سوی رژیم صهیونیستی هستند و کشورهای بزرگ غربی بویژه آمریکا همواره از تصویب قطعنامه هایی در محکومیت این رژیم در سازمان ملل جلوگیری می کنند.