به گزارش پارس نیوز، 

تارنمای خبری سی ان ان با بررسی جزییات سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که روزجمعه در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز صورت گرفت، 49 گفته وی را مورد نقد قرار داد و آنها را جملاتی گزافه توصیف کرد.

برخی پاسخ های ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز با نقدهای طعنه آمیز سی ان ان همراه شد از جمله عبارتی که ترامپ به فاکس نیوز گفت: جنگ تجاری وجود ندارد، جنگ تجاری وجود ندارد. 

سی ان ان در تعبیر این پاسخ ترامپ نوشت: دوبار تکرار این جمله، یعنی دارید حقیقت را می گویید. 

تارنمای این شبکه خبری آمریکایی در ادامه به این جمله از ترامپ پرداخت که در آن درباره گروه هفت به فاکس نیوز گفته بود 'وضعیت خوبی بوده ما همدیگررا بغل کردیم و بوسیدیم'. سی ان ان در تعبیر این جمله نوشت: ترامپ در هنگام ترک کنفرانس گروه7، نشست رهبران گروه7 را کاملا طبیعی توصیف کرد؛ بله اصلا هیچ اتفاق غیرعادی و عجیبی رخ نداد، اصلا. 

سی ان ان در بخش دیگری از بررسی جمله به جمله سخنان ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز به این نکته اشاره کرد که ترامپ گفته بود: 'ما (در آمریکا) 21 شبکه تلویزیونی و یا همین تعداد مضحکی از آنها را داریم'. سی ان ان در تعبیر آن نوشت: اشاره ترامپ دراینجا به شمار تلویزیون های موجود در هواپیما 'ایرفورس وان' (هواپیمای ویژه رئیس جمهوری آمریکا) است. همچنین ترامپ گفته است که زیاد تلویوزیون نگاه نمی کند چون می گوید مدام درحال خواندن اسناد و مدارک است...بله! بسیار ....! 

تارنمای خبری این رسانه تصویری آمریکایی افزود: ترامپ در گفت و گو با فاکس نیوز درباره پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که وی به واقع به خود افتخار می کند که توانسته است به سلسله ریاست جمهوری کلینتون ها و بوش ها در آمریکا خاتمه دهد و امیدوار است که دراین روند بتواند بسیاری از (سازمان های) اطلاعاتی متقلب را درهم کوبد زیرا آنچه آنها انجام داده اند، غیرقابل قبول است. سی ان ان در تعبیر این عبارت ترامپ نوشت که رقابت همواره بین دو گروه برای پیروزی در شرایطی برابر است و به طعنه نحوه برخورد وی با جامعه اطلاعاتی آمریکا را زیر سوال برد و نوشت که نحوه برخورد ترامپ عجیب است. 

از دیگر مواردی که سی ان ان دراین مصاحبه به آن پرداخت، روابط با کره شمالی بود که ترامپ به فاکس نیوز گفته بود: روابط عالی با کره شمالی داشتم. سی ان ان در انتقاد از این عبارت نوشت: یادآوری کنیم که ترامپ در کل پنج ساعت با رهبر کره شمالی و دیگر هیئت همراه وی در سنگاپور به سر برد و حال می گوید 'روابط خارق العاده ای با کره شمالی داشتیم'. 

نکته دیگری که سی ان ان به آن پرداخت این جمله ترامپ بود که گفت: کیم (رهبر کره شمالی) وقتی صحبت می کند مردمش می نشینند و به او توجه می کنند، من هم می خواهم که مردمم (ملت آمریکا) همین کار را انجام دهند. سی ان ان درنقد این عبارت نوشت: ترامپ هرچند بعدها گفته بود که این یک شوخی بوده است اما 'آقای رئیس جمهوری' این توضیح غیر قابل پذیرش است. 

این مصاحبه که جمعه گذشته برابر با 25 خرداد ماه و در اقدامی نادر در محوطه کاخ سفید و در نزدیکی خیابان 'پنسیلوانیا' صورت گرفت، موجب شد رئیس جمهوری آمریکا در مسیر ساختمان کاخ سفید تا این محوطه در احاطه خبرنگاران شبکه های خبری آمریکایی قرار گیرد بطوریکه محل مصاحبه با فاکس نیوز را گم کرد و با فریادهای خبرنگار فاکس نیوز متوجه مکان مصاحبه شد. ترامپ در همان ابتدا به فاکس نیوز گفت که مورد هجوم و حمله رسانه ها قرار گرفته است.