به گزارش پارس نیوز، 

رئیس جمهوری فرانسه در اقدامی که نشانگر افزایش سخت‌گیری اتحادیه اروپا در برابر مهاجران است، از سیاست‌های دولت جدید ایتالیا برای مقابله با مهاجرانی که انگیزه اقتصادی دارند، حمایت کرد.

بر این اساس، امانوئل ماکرون از ایده «قلعه اروپا» با هدف ممانعت از حرکت مهاجران دارای انگیزی اقتصادی از دریای مدیترانه به سوی اروپا و اخراج آن‌هایی که به سواحل این قاره رسیده‌اند، حمایت کرد.

طبق گزارش نشریه تلگراف، رئیس جمهوری فرانسه همچنین وعده داد که در سرتاسر اروپا علیه مهاجران غیرقانونی که قریب به اتفاق مهاجران آفریقایی را شامل می‌شود، اقداماتی صورت گیرد.

ماکرون این سخنان را روز گذشته در دیدار با نخست‌وزیر ایتالیا بیان کرد.

در این دیدار، سران فرانسه و ایتالیا با ایجاد «مراکز پناهجویان» در کشور‌هایی که مهاجران سفر خود به مقصد اروپا را از آنجا آغاز می‌کنند، موافقت کردند.

این دیدار پس از آن صورت گرفت که روابط رُم و پاریس به خاطر اظهار نظر مقامات فرانسوی علیه ایتالیا به خاطر سرنوشت کشتی نجات آکواریوس دچار تنش شد و رُم خواهان عذرخواهی رسمی پاریس شد. ایتالیا از پذیرش این کشتی نجات که حامل مهاجران غیرقانونی نجات یافته از دریای مدیرانه بود، خودداری کرده و به آن اجازه نداد در سواحل این کشور لنگر بیاندازد.

طبق گزارش بی‌بی‌سی، رهبران این دو کشور در دیدار روز گذشته خود توافق کردند که سیستم کنونی پذیرش مهاجران باید تغییر یابد.

بر این اساس ماکرون پیشنهاد داد تا مراکز پناهجویان در کشور‌هایی که مبداء حرکت مهاجران هستند، همچون لیبی، ساخته شود. وی عنوان کرد، بسیاری از کسانی که چنین اقدام خطرناکی را در عبور از دریای مدیترانه انجام می‌دهند، شانسی برای پذیرش درخواست پناهندگی‌شان وجود ندارند، اما طی این تلاش نیز جان خود را از دست می‌دهند یا در شرایطی بسیار نامناسب و دور از خانه و کاشانه خود به سر می‌برند. اما با برقراری این مراکز و بررسی درخواست‌ها در کشور‌های مبدا، می‌توان از این مشکلات اجتناب کرد.

کونته، نخست‌وزیر ایتالیا نیز با ایده موافقت کرد و خواهان اصلاحات گسترده در سیستم کنونی پذیرش مهاجران شد.