به گزارش پارس نیوز، 

یک تحلیلگر ارشد چینی در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «راشاتودی» با اشاره به خلف وعده‌های آمریکا گفت کره شمالی باید در تعامل با دولت آمریکا هوشیارانه رفتار کند.

«ویکتور گائو» مدیر «انجمن ملی مطالعات بین‌الملل چین» با هشدار در زمینه چشم‌انداز آتی توافق «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی گفت: «آمریکا سابقه مناسبی در پایبندی به وعده‌های خود ندارد، به آنچه در عراق، لیبی و سوریه اتفاق افتاد نگاه کنید. به این واقعیت که آمریکا و ترامپ تصمیم گرفتند از قرارداد هسته‌ای ایران بیرون بیایند، نگاه کنید. این‌ها همه نشانه‌های هشداردهنده برای کره شمالی است و اگر آن‌ها متوجه شوند که آمریکا بارها و بارها مواضع خود را تغییر داده، جای شگفتی ندارد. »

گائو هشدار داد که کره شمالی باید نسبت به خطرهایی که ممکن است در صورت خلع سلاح اتمی ایجاد شود، آگاه باشد.

مدیر انجمن ملی مطالعات بین‌الملل چین در خاتمه  اظهار داشت: «بیانیه اخیر آمریکا و کره شمالی اهمیت چندانی ندارد و برای حصول موفقیت به آنچه که در این بیانیه اعلام شده، زمان زیادی لازم است.»

این درحالی است که رئیس‌جمهور آمریکا پس از بازگشت از سفرش به سنگاپور و امضای سند مشترک با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، مدعی شد که دیگر تهدید اتمی کره شمالی وجود ندارد.

رئیس‌جمهور آمریکا همزمان با ورودش به واشنگتن، درباره کره شمالی در توئیتی نوشت: «اکنون همه احساس امنیت بیشتری دارند. دیگر تهدید اتمی کره شمالی  وجود ندارد. دیدار با کیم جونگ اون تجربه‌ای جالب و بسیار مثبت بود. کره شمالی توان بالقوه عظیمی برای آینده دارد.»