به گزارش پارس نیوز، 

این منبع در گفت‌وگو با پایگاه خبری «موازین نیوز» اظهار داشت: عناصر داعش کلیه منازل روستای «گرحه غازان» از توابع منطقه «الرشاد» در جنوب غرب کرکوک را به آتش کشیدند و دلیل آنها، انتقام به دلیل کشته شدن عناصر این گروه تروریستی طی مدت اخیر در کرکوک اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، ساعت 23 شب گذشته، عناصر داعش با حمله به این روستا، منازل مسکونی این روستا را به آتش کشیدند. گفته می‌شود که دلیل انتخاب این روستا برای انتقام‌جویی، کشته شدن 4 عضو داعش به دست ساکنان این روستا بود که چندی پیش موفق شدند، با حمله این 4 تروریست مقابله کنند. ساکنان این روستا پس از کشتن این تروریست‌ها، به شهر کرکوک پناه بردند و این روستا خالی از سکنه بود.

از سوی دیگر، یک منبع آگاه در پلیس فدرال عراق، امروز از وقوع چندین انفجار و شلیک خمپاره به سوی برخی مناطق در جنوب غرب کرکوک خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «الغدپرس» اعلام کرد که یک گشتی پلیس فدرال در داخل شهرستان «الحویجة» در ساعت 23:50 دیشب بمب‌گذاری و منفجر شد که چندین زخمی به همراه داشت. همزمان با این انفجار 8 تا 10 خمپاره به سوی مرکز پلیس روستای «تل الذهب» از توابع الحویجة شلیک شد که به محیط اطراف این مرکز پلیس اصابت کرد اما به زخمی شدن یکی از نیروهای الحشد عشائر منجر شد.

این منبع تاکید کرد: یک نیروی پلیس ضدشورش نیز بامداد امروز به دلیل انفجار یک بمب زخمی شد که به بیمارستان انتقال یافت. وی از اهالی بغداد است.

این حملات تروریستی پراکنده داعش در جنوب غرب کرکوک در حالی انجام می‌شود که هنوز نیروهای مشترک ارتش عراق و الحشد الشعبی در حال انجام عملیات‌های پاکسازی این منطقه از عناصر داعشند. تاکنون نیز عملیات‌های متعددی برای شناسایی این تروریست‌ها و دستگیری و نابودی آنها صورت گرفته است که دستاوردهای مهمی به همراه داشته است اما تکفیری‌ها با همراهی برخی گروه‌های تندرو کُرد و صاحبان «پرچم های سفید» همچنان در حال تهدید امنیت کرکوکند.