به گزارش پارس نیوز، 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیامی توییتری نوشت: آلمان 1% (بخش کمی) از تولید ناخالص داخلی خود را صرف ناتو می کند، در حالیکه ما 4% (بخش بیشتری) از تولید ناخالص داخلی را صرف می کنیم. آیا کسی این را معقول می داند؟ ما از اروپا حمایت می کنیم (که کار خوبی است) اما با زیان مالی زیاد، و بعد در تجارت به شکلی ناعادلانه ضربه می خوریم. تغییرات در راه است!

وی ادامه داد: آمریکا نزدیک به کل هزینه ناتو را می پردازد و از همان کشورهایی محافظت می کند که کلاه ما را در تجارت برداشته اند (آنها فقط بخشی از هزینه را می دهند و می خندند)".

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توییتری در واکنش به روند مذاکرات در گروه 7 نوشت: متاسفم، ما نمی توانیم اجازه دهیم دوستان یا دشمنان ما، بیش از این در عرصه تجاری از ما سود ببرند. ما باید کارگران آمریکایی را در اولویت اول قرار دهیم!

دونالد ترامپ تاکید کرد: "اتحادیه اروپا یک مازاد 151 میلیارد دلاری دارد و باید برای امور نظامی پول بیشتری بپردازد."

وی همچنین ضمن انتقاد از جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفت وقتی به جاستین نیاز هست کارهایش صدمه می زند.

روز گذشته نیز هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، گفت تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، برای خودداری از امضای بیانیه پایانی نشست گروه 7 کشور از طریق پیام‌های توییتری، اعتمادها را از میان برده است و کشورهای اروپایی باید در این مسئله، به یکدیگر نزدیکتر شوند.

هایکو ماس درباره تصمیم ترامپ درباره بیانیه پایانی نشست گروه 7 در کانادا گفت: «در حقیقت، این مسئله غافلگیرکننده نبود. ما این اقدام را در توافق آب و هوایی پاریس و توافق هسته‌ای ایران نیز مشاهده کرده بودیم».

وزیر خارجه آلمان در توییتی خطاب به ترامپ نوشت: شما می‌توانید تنها در چند ثانیه با 280 حرف در پیام‌های توییتری، اعتمادی عمیق و باروکردنی را به سرعت از بین ببرید. این اقدام همبستگی اروپا را بیشتر و دفاع از منافع‌اش را حتی تهاجمی‌تر می‌کند. «اروپای متحد» پاسخی به «اول آمریکا» است. وی همچنین تأکید کرد بازسازی این اعتماد، نیازمند زمانی طولانی خواهد بود.