به گزارش پارس نیوز، 

دو منبع نزدیک به دولت سنگاپور اعلام کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد برقراری روابط دیپلماتیک با کره شمالی را دارد و حتی می خواهد سفارت ایالات متحده در کره شمالی را افتتاح و راه اندازی کند.

وبگاه "اکسیوس" به نقل از دو منبع آگاه که نامشان را فاش نکرده، اعلام کرده است که رئیس جمهور آمریکا مایل است تا روابط دیپلماتیک با کره شمالی را برقرار کرده و حتی قصد دارد سفارت ایالات متحده در پیونگ یانگ را افتتاح نماید.

یک منبع آگاه در این باره گفت: این مساله قطعا مورد مذاکره قرار گرفته است. دیدگاه ترامپ این است که ما می توانیم درباره این مساله مذاکره کنیم و برقراری رابطه دیپلماتیک با کره شمالی و افتتاح سفارتخانه در این کشور روی میز است.

منابع آگاه افزودند: این تنها یکی از مسائل زیادی است که احتمالا در نشست ترامپ و رهبر کره شمالی مورد بررسی و مذاکره قرار خواهد گرفت.

این وبگاه خبری افزود: برقراری مجدد روابط دیپلماتیک بین آمریکا و کره شمالی، مساله ای است که ظاهرا در دیدار کارگروه های دو کشور در نیویورک، سنگاپور و منطقه غیرنظامی دو کره مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

کاخ سفید حاضر به اظهار نظر درباره این مساله نشده است. رهبران آمریکا و کره شمالی قرار است صبح سه شنبه به وقت محلی در سنگاپور دیدار کنند.