به گزارش پارس نیوز، 

پایگاه تحلیلی «میدل ایست آی» در گزارشی به اقدام یک نشریه این کشور در انتشار تصویر شاهزاده سعودی در حال رانندگی با یک ماشین لوکس پرداخته و نوشت که شاهزاده‌های سعودی از بحران زنان به نفع خود استفاده می‌کنند و از طرفی با دادن برخی آزادی‌ها از جهات بسیاری حقوق آنان را از بین می‌برند.

«میدل ایست آی» نوشت: حقیقت درباره شاهزاده‌های سعودی این است که آن‌ها در واقع موضوع کشمکش زنان را به نفع خود و برای یک تبلیغ قدیمی مبنی بر نقش فزاینده پادشاهی در این کشور ربوده‌اند.

در این گزارش ضمن اشاره به تصویر منتشر شده در نشریه «وگ عربیا» که در آن یک شاهزاده سعودی سوار بر خودرویی لوکس در حال رانندگی به تصویر کشیده شده نوشت: تعجب‌آور نیست که این مجله پر زرق و برق زنان که برای یک پاراگراف مطلب ارزشمند و خواندنی باید به زحمت افتاد و نیز کالا‌های مجلل و لوکس مصرفی در آن تبلغ می‌شود چنین تصویری را منتشر می‌کند.

مجله وگ عربیا عکسی از شاهزاده عربستانی در پشت فرمان اتومبیل منتشر کرد که در این عکس شاهزاده «هیفا بنت عبدالله آل سعود»، دختر ملک عبدالله، پادشاه سابق عربستان سعودی پشت فرمان یک خودروی مرسدس بنز دیده می‌شود.

تبلیغ وگ عربیا زمانی صورت گرفته که شماری از فعالان حقوق زن در این کشور بازداشت شده‌اند و کاربران شبکه‌های اجتماعی به شدت این اقدام را مورد انتقاد قرار داده و تصویر روی جلد وگ عربیا را با تصاویر فعالان بازداشت شده منتشر کردند.

این پایگاه تحلیلی افزود: حقوق اساسی زنان در عربستان سعودی برای زندگی تحت‌الشعاع چنین تبلیغاتی قرار گرفته و به حاشیه رانده می‌شود و وگ عربیا نگران چنین حقوقی نیست.

در بخش دیگری از این گزارش به نشریه عربیا پرداخته شده است؛ نشریه وگ عربیا نوعی فرهنگ مصرف‌گرایی را در میان زنان عربستان رواج می‌دهد و آن‌ها را به سمت مصرف‌گرایی قابل توجه سوق می‌دهد.