به گزارش پارس نیوز، 

«فهد بن محمد العطیه» سفیر قطر در روسیه اعلام کرد: بر اساس اصلِ حمایت از حاکمیت ملی، این حق قطر است که با خریداری تجهیزات نظامی دفاعی همچون اس ۴۰۰ از حاکمیت ملی خود دفاع کند. 

بر اساس این گزارش، وی گفت: این حق دوحه است که با دیگر طرف های بین المللی وارد شراکت و معامله در عرصه های مختلف نظامی و غیرنظامی شود. 

وی افزود: لذا دوحه اظهارات مقامات سعودی در خصوص تلاش خود برای خریداری اس ۴۰۰ را مردود می داند. 

این مقام قطری در پاسخ به سوالی پیرامون واکنش دوحه به تهدید نظامی آل سعود علیه قطر به دلیل تلاش آن برای خریداری اس ۴۰۰ گفت: ما هم این اظهارات را از طریق رسانه های بین المللی شنیده ایم. اما در هر صورت بر لزوم پایبندی به اصلِ حفظ حاکمیت ملی و برقراری روابط و مناسبات گسترده با کشورهای جهان تأکید داریم.

وی در همین راستا اظهار داشت: اگر این اظهارات مقامات سعودی (تهدید نظامی) صحیح باشد، باید بگویم که دوره و عصر حاکمیت «قانون جنگل» که در آن امکان تهدید دیگران وجود داشت، به پایان رسیده است. ما زیر چتر سازمان ملل هستیم و هیچکس حق ندارد اراده خود را به ما دیکته کند.

العطیه افزود: روابط ما با روسیه همچنان ادامه دارد و در عرصه های نظامی نیز مناسباتی را با مسکو داریم و عربستان نمی تواند با اعمال فشار بر دوحه، ما را از این مسیر منحرف سازد.