به گزارش پارس نیوز، 

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در گفتگو با «گروه رسانه‌ای چین» گفت: رزمایش‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره تنش‌ها در این منطقه را تسهیل نمی‌کند.

به نوشته سایت کاخ کرملین، پوتین به مدیر گروه رسانه‌ای چین گفت، روسیه اولین کشوری بود که آغازگر نقشه راهی برای فرآیند رسیدگی به مسایل شبه جزیره شده بود و اخیرا نیز چین، اقدامات بسیاری برای کاستن از وخامت اوضاع انجام داده است.

وی افزود، مسکو از اقدامات برای کاهش تنش در شبه جزیره کره خشنود است و هرآنچه بتواند برای حمایت از آن انجام خواهد داد و در حال حاضر سفارت روسیه در کره شمالی با سران این کشور در حال گفتگو‌هایی شامل فرآیند حل و فصل امور در این منطقه است.

پوتین افزود «وقتی رهبری کره شمالی درباره ضمانت امنیتی لازم برای خلع سلاح کامل اتمی حرف می‌زند، کاملا می‌فهمم. آیا طور دیگری می‌توانست باشد؟ هیچ روش دیگری قابل تصور نیست بویژه بعد از آنچه در عراق و لیبی اتفاق افتاد. کره شمالی فراموش نکرده است. بنابراین، آن‌ها خواستار ضمانت خواهند شد. امروز این مسئله سخت است که بگوییم این ضمانت‌ها چطور خواهند بود یا چه زمانی تاثیرگذار خواهند شد. در هر صورت، ما می‌توانیم و باید به سوی این هدف پیش برویم: تنش‌زدایی و در آخر خلع سلاح اتمی».

رئیس جمهور روسیه در ادامه گفت، مایه تاسف است که آمریکا و کره جنوبی هنوز رزمایش‌های نظامی خود را پایان نداده‌اند و برای تنش‌زدایی کاری نکرده‌اند. وی اظهار امیدواری کرد تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای ملاقات با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اتفاق افتاده و نتیجه مثبتی داشته باشد.

پوتین خاطر نشان کرد «ما همه مشتاقانه منتظر نتیجه نشست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هستیم و از آن به هر طریقی که بتوانیم، حمایت می‌کنیم».

مقرر شده است سران آمریکا و کره شمالی روز دوازدهم ماه ژوئن در سنگاپور با یکدیگر دیدار کنند.