به گزارش پارس نیوز، 

سخنگوی شبه نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» روز پنج‌شنبه به سخنان رئیس‌جمهوری سوریه واکنش نشان داد.

«کینو جبرایئل» در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» گفت: «استفاده از هر گزینه نظامی علیه نیروهای دموکراتیک سوریه، به افزایش ویرانی و خسارت‌ سوریه و مشکلات مردم این کشور منجر خواهد شد».

بشار اسد دیروز در گفت‌وگو با شبکه «راشا تودی» روسیه در خصوص آزادسازی سایر مناطق سوریه گفت: «در برخورد با نیروهای دموکراتیک ۲ گزینه وجود دارد: نخست از طریق مذاکره و دوم استفاده از زور... در صورت شکست مذاکره با نیروهای دموکراتیک سوریه برای آزادسازی مناطقی که در تسلط آنان قرار دارد، از زور استفاده خواهیم کرد».

سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه که مورد حمایت ایالات متحده آمریکا هستند، گفته است گزینه نظامی نمی‌تواند به هیچ نتیجه‌ای منجر شود.

وزارت خارجه آمریکا چند ماه پیش گفته بود که به دنبال تشکیل ارتش ۳۰ هزار نفری از کردهای سوریه در شمال این کشور است. این موضع منجر به واکنش ترکیه و شروع عملیات نظامی آنکارا مسوم به «شاخه زیتون» علیه شبه نظامیان کرد در منظقه «عفرین» شد.

ترکیه طی این عملیات توانست شبه نظامیانی را که آن‌ها را به گروه تروریستی «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) وابسته می‌داند، از منطقه مذکور بیرون رانده و این منطقه را به اشغال خود درآورد.