به گزارش پارس نیوز، 

سخنگوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق امروز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: امروز آخرین روز پذیرش شکایت‌های انتخاباتی است.

این سخنگو افزود: شماری از شکایت‌های انتخاباتی وصول شده و درحال بررسی است.

به گفته این سخنگو، دستگاه قضایی در طول 10 روز شکایت‌ها را بررسی می کند.

وی تصریح کرد: درپی قبول شکایت‌های انتخاباتی؛ 67 مرکز انتخابیه در خارج از کشور ملغی شده است و در نتایج نهایی آرای مراکز ملغی شده وجود ندارد.

این سخنگو گفت: فرایند انتخاباتی حساس بود و با چالش‌های بزرگی روبرو بودیم. انتخابات به درستی اجرا شد و نتایج آن بر اساس صندوق‌های رای گیری بود.

وی تصریح کرد: ما منتظر رای دادگاه فدرال درباره تصمیم مجلس نمایندگان عراق هستیم.

پارلمان عراق در نشست روز دوشنبه خود به بازشماری دستی 10 درصد از صندوق‌های اخذ رأی در انتخابات پارلمانی این کشور رأی داد.

پارلمان عراق همچنین نتایج انتخابات در خارج و نتایج اخذ رأی از آوارگان را ابطال کرد.

فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق تصمیم پارلمان این کشور مبنی بر لغو نتایج انتخابات برخی استان‌ها و بازشماری دستی آراء را بر خلاف قانون اساسی دانسته بود.

سخنگوی کمیسیون عالی انتخابات عراق در ادامه کنفرانس مطبوعاتی امروز خود گفت: نتایج انتخابات مطابق با صندوق‌های رای گیری است و از همگان می‌خواهیم که به قانون اساسی احترام بگذاریم.

این سخنگو گفت: کمیته وزارتی تشکیل شده برای پیگیری نتایج انتخابات یک کمیته غیرقانونی است، اما با آن همکاری خواهیم کرد.

انتخابات پارلمانی عراق شنبه بیست و دوم اردیبهشت برگزار شد که ائتلاف سائرون به‌رهبری مقتدی صدر، الفتح به‌رهبری هادی العامری و النصر به‌رهبری حیدر العبادی در رده‌های اول تا سوم طرف‌های پیروز قرار گرفتند.