به گزارش پارس نیوز، 

آرکادی بابچنکو، خبرنگار روس که روز گذشته اعلام شد در کی‌یف، پایتخت اوکراین، هدف اصابت چند گلوله قرار گرفته و کشته شده است، امروز (چهارشنبه) در کمال صحت و سلامت در نشست خبری سرویس امنیت ملی اوکراین حاضر شد.

واسیلی گریتساک، رئیس سرویس امنیت ملی اوکراین، در این نشست خبری اعلام کرد این سازمان ترور آرکادی بابچنکو را صحنه‌سازی کرده بود تا بتواند افرادی که او را تهدید به قتل کرده بودند، گیر بیندازد.

روز گذشته، کی‌یف مدعی شد این خبرنگار روس مخالف کرملین بر اثر اصابت چندین  گلوله به پشتش در آپارتمان محل سکونت خود، به قتل رسیده است. بر اساس گزارش سرویس امنیت ملی اوکراین، همسر بابچنکو جسد غرق در خون او را یافته بود. پس از انتشار خبر کشته شدن این خبرنگار، آمریکا بی‌درنگ روسیه را به ترور او متهم کرد. این در حالی است که این خبرنگار امروز با حضور در نشست خبری واسیلی گریتساک، از همه کسانی که برای مرگ او عزداری کرده بودند، قدردانی کرد.

همچنین بی بی سی در گزارشی اعلام کرد به نظر می رسد بابچنکو همسرش را در جریان جعلی بودن قتلش قرار نداده بود. در گزارش بی بی سی به نقل از این خبرنگار روس آمده است: عذرخواهی ویژه به همسرم (بدهکارم).