به گزارش پارس نیوز، 

بازی آمریکا و متحدان آن با پرونده سلاح‌های شیمیایی به یک شیوه قدیمی و نخ‌نما تبدیل شده است و از آن زمانی که «کالین پاول» وزیر خارجه وقت آمریکا یک لوله آزمایشگاهی به اصطلاح حاوی مواد کشنده را به نمایش گذاشت و مدعی شد که صدام حسین در حال ساخت سلاح‌های شیمیایی است، سال‌ها گذشت اما این شیوه هنوز تغییری نکرده است.

روزنامه قطری «الشرق» در یادداشتی به قلم «نور محمد خولوف» سفیر روسیه در دوحه، به تشریح این «شیوه نخ‌نما شده» آمریکا و متحدانش پرداخت و نوشت که «آمریکا و تعدادی از کشورهای عضو ناتو در تلاش هستند تا اواخر ماه آینده میلادی کنفرانس کشورهای عضو سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی را با محوریت استفاده مواد کشنده در انگلیس، سوریه و غیره برگزار کنند و در واقع هدف آنها اعمال فشار بر روسیه از یک سو و سوریه از سوی دیگر به دلیل شکست ژئوسیاسی ‌آنها و ناکامی غرب در تحقق زیاده‌خواهی‌های خود و تشکیل جهان تک‌قطبی است».

 نویسنده می‌افزاید، اجرایی شدن اهداف این کشورها بنا به دلایلی غیرقانونی است: نخست اینکه مأموریت سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی به خصوص دبیرخانه فنی آن اجرای تحقیقات درباره استفاده از مواد شیمیایی و نظارت بر ممنوعیت ساخت و نابودی آن است و مجرم شناختن هر طرف یا هر کشوری در خصوص استفاده از این سلاح‌ها جزء اختیارات شورای امنیت سازمان ملل است.

دوم اینکه کشورهایی که اکنون در تلاش برای برگزاری این کنفرانس هستند به صورت علنی در برابر اجرای تحقیقات درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه و انگلیس کارشکنی کرده‌اند در حالیکه روسیه بارها این سوال را مطرح کرده که استفاده از ماده شیمیایی غیرکشنده علیه افسر سابق و خائنی که همه چیز را گفته بود، چه فایده‌ای داشت؟ اگر انگلیسی‌ها این ماده شیمیایی مورد ادعای خود را نساخته‌اند پس چگونه نوع آن را تعیین می‌کنند؟ چرا سخنان «میلوش زمان» رئیس‌جمهور چک درباره تولید ماده شیمیایی «نوویچوک» در این کشور نادیده گرفته می‌شود؟ چرا انگلیسی‌ها همه اطلاعات درباره حمله به «یولیا اسکریپال» در خاک انگلیس را در اختیار روسیه قرار نمی‌دهد؟ اگر سوریه سلاح شیمیایی استفاده کرده پس چرا دو سال پیش زمانیکه به آن نیاز داشت، استفاده نکرد؟ متهم کردن سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی در حالیکه در آستانه پیروزی است، منطقی است؟ چرا غرب کشف مواد شیمیایی در تونل‌های حفر شده توسط تروریست‌ها را نادیده می‌گیرد؟ چرا این کشورها تنها به اظهارات گروه موسوم به «کلاه سفیدها» که به حمایت از تروریسم معروف هستند، بسنده می‌کنند.

سوم اینکه نمایندگان کشورهای غربی در نشستی که روسیه در سازمان ملل برای نمایش فیلمی درباره حمله شیمیایی در حومه دمشق برگزار کرد، شرکت نکردند پس چگونه یک نفر می‌تواند برای مجرم مجازات صادر کند در حالیکه چشم و گوشش را به حقیقت می‌بندد.

نویسنده سپس با اشاره به اینکه دوحه و مسکو هر دو طعم اتهامات کذب را چشیده‌اند، می‌افزاید که ما با همه کشورهایی که در دفاع از حاکمیت خود و استقلال در سیاست‌های داخلی و خارجی حتی یک قدم کوتاه نمی‌آیند، در یک جبهه واحد قرار داریم و همراه با روسیه به تلاش خود برای حفظ جهانی که قانون و عدالت در آن حاکم باشد، تلاش می‌کنیم.