به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، شبانگاه روز سه شنبه در یکی از مناطق شهر کی ‌یف (پایتخت اوکراین) "آرکادی بابچینکو" خبرنگار روس در ورودی محل سکونتش با شلیک چند گلوله به پشت بشدت زخمی شده و در راه بیمارستان در ماشین امداد جان باخت. پلیس اوکراین پرونده جنایی این قتل را گشوده و از آنجا که بابچینکو تبعه روسیه بود، پرونده با مشورت کمیته تحقیقاتی روسیه دنبال خواهد شد.

در حال حاضر واضح ترین سناریو برای پلیس اوکراین، ارتکاب قتل حرفه‌ای است. البته مقامات کی‌یف ازهم اکنون بطور مرسوم انگشت اتهام خود را به سمت مسکو نشانه رفته‌اند.

"پاول کلیمکین" وزیر امور خارجه اوکراین گفته است، فعلا زود است گفته شود که چه کسی در پشت این قتل قرار دارد، ولی همه می دانند که روسیه از روشهای مختلفی برای بی ثبات کردن اوضاع داخلی در اوکراین استفاده می‌کند. این در حالی است که وزارت امور خارجه روسیه از دولت اوکراین درخواست کرده تا تمام تلاش خود برای انجام تحقیقاتی سریع و کامل پیرامون این قتل انجام دهد.

سناتورهای روس قتل "آرکادی بابچینکو" را «اقدام تحریک آمیز خونینی» نامیده‌اند تا روابط روسیه و اوکراین «به حد انفجار» برسد.

لازم به ذکر است که آرکادی بابچینکو سالها بعنوان خبرنگار جنگی با چند روزنامه روسی همکاری داشت و به همین دلیل در جریان عملیات نظامی در قفقاز شمالی حضور داشته و چند کتاب نیز در باره اوضاع چچن نوشته است. این خبرنگار در سال 2017 به خاطر دریافت چند نامه تهدیدآمیز روسیه را ترک کرده و در کی‌یف برای یک شبکه تلویزیونی گزارش تهیه می‌کرد.